خانه دسته‌بندی نشده فرقه حجتیه در پوسته وارونه

فرقه حجتیه در پوسته وارونه

اشاره | گذر عمر فردی که در انجمن حجتیه به صورت زیر زمین فعالیت دارد ومخاطب نیز شاهد آن است.
افرادی که در غفلت به انجمن حجتیه کمک می کنند.

حمید عبد الله زاده در گفتگو با ما در ارتباط با فیلم کوتاهی که درباره فرقه حجتیه ساخته است گفت: انجمن حجتیه فیلمی است که در ارتباط با آن تا به امروز فیلم های زیادی ساخته نشده است.البته موارد زیادی در ارتباط با این موضوع ساخته شده که خیلی چشم گیر نیست. این افراد به صورت بسیار ناشناخته فعالیت خود را در سطح جامعه آغاز کرده اند و سال ها است که به جذب مردم روی آورده اندو برخی از افراد را جذب می کنند و آن ها را به سمت تفکرات خود می کشانند و ناخودآگاه آن فرد بی اطلاع در طولانی مدت کارهایی را که آن ها می خواهند انجام می دهد بدون این که بداند به عضویت گروهی به نام انجمن حجتیه در آمده است. افرادی را می شناسم که بعد از سال ها متوجه این موضوع شده‌اند.زمانی که از همچین فضایی اطلاع پیدا کردیم تلاش کردیم هر چند کوتاه و موجز به آن بپردازیم. به نظرم باید بیش از این ها در آگاهی رساندن به مردم و جامعه فعالیت کرد. معمولا اطلاعات زیادی در ارتباط با این انجمن وجود ندارد. و ما برای کسب اطلاعات زیاد به منابع و افراد زیادی دسترسی نداشتیم.

در سخت ترین شرایط پانزده ساعت گریم، پنج ساعت فیلمبرداری مفید

عبدالله زاده با بیان این مطلب که زمان و بودجه در کیفیت فیلم تاثیر گذار بوده است گفت: قبل از این که بنده وارد حیطه کارگردانی شوم در مبحث جلوه های ویژه به دلیل علاقه شخصی ام فعالیت داشته ام اما متاسفانه در کشور ما همچنان جلوه های ویژه یارانه ای جایگاه خود را پیدا نکرده است. دانش آن وجود دارد فقط باید کمی به جوان تر ها اعتماد شود تا آن ها هم بتوانند از داشته های خود استفاده کنند. شخصاً برای تصویر برداری این فیلم زمان زیادی نداشتیم و طبق معمول کمبود بودجه و امکانات شرایط را برای ما سخت تر کرده بود تا آن جایی که همه کار های خود را قبل از فیلم برداری مشخص و چندین بار هماهنگ کردیم تا در مدت زمان یک روز کاری تصویر برداری این فیلم کوتاه به پایان برسد. بیشترین زمان را در طول مدت فیلم برداری گریم از ما می گرفت به گونه ای که در مدت زمان بیست و چهار ساعت پانزده ساعت به گریم اختصاص داشت. شخصاً قبول دارم که به دلیل زمان کمی که داشتم و باید این پروژه را تحویل می دادیم بحث جلوه های ویژه مانند شکستن پنجره آن چنان که باید خوب اجرا نشده است.

برخی مدیران رسانه درک درستی از مدیرت خود در این زمینه ندارند

وی در ادامه در اتباط با کمبود شناخت مدیران از نوع و شیوه کار رسانه در جهان امروز گفت: مسئله ای که بیش از کمبود بودجه به فیلم هایی از این دست لطمه می زند نبود آگاهی و شناخت برخی مدیران از رسانه است. نباید ترسید و بایدبرخی از فیلم های این چنینی را برای جامعه به نمایش گذاشت تا آن ها نیز از این مسائل آگاه شوند. به نظر می آید مدیرانی که در سازمان صدا و سیما در طی این سال ها فعالیت داشته اند اهمیت و نوع تاثیر گذاری رسانه را به خوبی درک نکرده اند. مدیریت رسانه کاری است بسیار تخصصی. اگر به فعالیت شبکه BBC فارسی نگاه کنیم متوجه می شویم که چقدر زیرکانه مخاطبانش را جذب می کند و سپس خوراک موردنظر خودش را به آنها می دهد.

تیر خلاص BBC فارسی بعد از جذب مخاطب

این کارگردان این گونه ادامه داد: آن ها بسیار زیرکانه برای این که افکار مخاطب مذهبی خود را تحت تاثیر قرار دهند و اعتماد آن ها را جذب کنند به صورت مستقیم به آن ها بی احترامی نمی کند و حرفشان را به شیوه سینما می‌زنند که بیان تصویری دارد. آن ها با حفظ احترام به اعتقادات مخاطبین خود نگرش آن ها را تغییر می دهد بدون این که بیننده عام متوجه این امر باشد. متاسفانه ارگان‌های انقلابی ما از ما می خواهند در هنگام ساختن فیلم که قرار است با آن ها مقابله کنیم به صورت مستقیم آن ها را زیر سوال بریم. قطعاً مخاطب نمی تواند این شرایط را بپذیرد. به نظرم با این نگاه نمی توان کار فرهنگی تاثیر گذار کرد. در حقیقت شبکه فارسی BBC بعد از جلب اعتماد و گفتن برخی از حرف هایی که از نظر مخاطب درست است تیر خلاص خود را می زند. با سیاه نمایی کامل جبهه مقابل نمی توان مخاطب را گول زد و آن را متوجه اهداف شوم دشمنان کرد.

استفاده از مهندسی معکوس در جنگ نرم

عبدالله زاده در پایان خاطر نشان شد: ما باید برای رسیدن به اهداف مان و مقابله کردن با این همه هجمه که به فرهنگ ما از جناح های مختلف وارد شده است باید از مهندسی معکوس استفاده کنیم. باید افرادی باشند تا به فیلم ساز ما درس های شناخت رسانه ای و تحلیل رویکرد های آن ها را بدهند تا ما بتوانیم یاد بگیریم که آن ها به چه نوع نگاهی برنامه می سازند. نمی توان در عرصه رسانه هیئتی به معنای شلوغ کارکردن به نتیجه خوبی رسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید