خانه خانه3 غم می بارد از از تلویزیون/نمک سریال ها بر زخم مردم

غم می بارد از از تلویزیون/نمک سریال ها بر زخم مردم

به گزارش راه نوشت،این شب‌ها که همزمان چهار سریال جدید روی آنتن است. به غیر از سریال شبکه پنج (زن زندگی، مرد زندگی که فضایی کمدی دارد اما اثری ضعیف است) بقیه تا دل‌تان بخواهد غم تحویل بیننده می‌دهند.

افرا |شبکه یک

تلخی‌ها‌: فقر، اختلاف طبقاتی‌، مشکلات زناشویی‌، قتل‌، دادگاه

بیش از ده قسمت از سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی، روی آنتن شبکه یک رفته است و به جز چند سکانس عروسی و عشق و عاشقی، بقیه اتفاقات داستان به تلخی گذشته. هفته پیش جوان عاشق پیشه (پیمان با بازی محمد صادقی) تیر خورد. او روی تخت بیمارستان و در میان تلاش کادر درمان جان داد.

در کنار پروانه‌‌ها| شبکه دو

تلخی‌ها: فقر، بیماری، قتل، ورشکستگی، زندان
در کنار پروانه‌ها ساخته داریوش یاری در حالی آغاز شد که ریحانه (نگار عابدی) بدهکار شد و به زندان افتاد. برادر بیمارش (رهی با بازی سامرند معروفی) به هر دری می‌زند تا خواهر را آزاد کند. تا مرگ رهی فاصله‌ای چندان نمانده بود و همین دستمایه سکانس‌هایی غمبار در چند قسمت شد. هفته های قبل با اهدای قلب به او، سریالی رنگی از امید دید.
با این حال مرگ اهدا کننده عضو، تلخ بود و حالا که پای خانواده‌اش به قصه باز شده است، آن‌ها را سیاهپوش و محزون می‌بینیم. یعنی در سریال شبکه دو هم، تلخی بر شیرینی می‌چربد. ضمن آن که رهی شخصیتی عبوس است و رفتارهای او روان مخاطب را آزار می‌دهد. خانه رهی و پدرش که فقر از سر و روی آن می‌بارد‌، غم بر دل هر بیننده‌ای می‌نشاند

هم‌سایه| شبکه سه

تلخی‌ها: فقر‌، مشکلات مهاجرتی‌، اختلافات زناشویی، مرگ، قتل

تحلیل: با پایان فصل دوم گاندو‌، شبکه سه سریال هم‌سایه به کارگردانی محمدحسین غضنفری را در کنداکتور قرار داده است. در همین سه قسمت ابتدایی‌، مخاطب با سلسله اتفاقاتی تلخ روبه‌رو شده. علاوه بر نمایش زندگی پر مشقت افغانستانی‌های مقیم ایران، شاهد تلخی‌های دیگر هستیم. غمبارترین اتفاق سریال هم سایه قتلی است که در همان قسمت اول رخ داد و داستان بر مبنای آن، پیش می‌رود. در قسمت سوم هم کاراکتر مهران رجبی که از غم این قتل، آرام و قرار ندارد، سکته می‌کند

منبع:هفت صبح

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید