خانه خانه3 شیخ طادی «خداحافظ مادر» را می‌ سازد/ سریالی با محوریت طاهره دباغ

شیخ طادی «خداحافظ مادر» را می‌ سازد/ سریالی با محوریت طاهره دباغ

به گزارش راه نوشت، سریال «خداحافظ مادر» به کارگردانی پرویز شیخ طادی این روز‌ها در شهرک دفاع مقدس در حال تصویربرداری است.

تاکنون بیش از ۸۰ درصد این سریال تصویربرداری شده است.همچنین نسرین بابایی بازیگر نقش طاهره دباغ است. بابایی پیش از این در مجموعه وارش به کارگردانی احمد کاوری به ایفای نقش پرداخته بود.

طاهره دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند، چریک مسلح و زندانی سیاسی در زمان حکومت پهلوی بود. او در دوران تبعید امام خمینی(ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان بود. دباغ از زندانیان سیاسی است که سابقه شکنجه با دستگاه آپولو را داشته و خاطرات وی از این شکنجه‌ها در کتابی ثبت شده است. حدیدچی همچنین یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب بود و در جریان ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به رهبر شوروی به‌عنوان یکی از فرستادگان حضرت امام(ره) در جلسه با گورباچف حضور داشت.

پرویز شیخ طادی پیش از این کارگردانی فیلم‌های مختلفی را برعهده داشته است و سال ۹۶ نیز یک سریال ۱۲ قسمتی با نام  بانوی سردار و با محور بی‌بی مریم بختیاری مادر علی مردان‌خان ساخت که جزو اولین سریال‌ها با محور یک قهرمان ملی زن بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید