خانه ویدئو بهروز شعیبی سیمرغ فیلم «بدون قرار قبلی» را به حرم رضوی تقدیم...

بهروز شعیبی سیمرغ فیلم «بدون قرار قبلی» را به حرم رضوی تقدیم کرد + فیلم

به گزارش راه‌نوشت، بهروز شعیبی که شب گذشته در برنامه تلویزیونی «تشرف» که به طور زنده از حرم امام رضا (ع) پخش می‌شد حضور یافته بود سیمرغ زرین فیلم «بدون قرار قبلی» را به موزه حرم امام رضا (ع) تقدیم کرد.

شعیبی این سیمرغ را از جشنواره چهلم فیلم فجر با عنوان «بهترین فیلم از نگاه ملی» دریافت کرده بود.

هم چنین شعیبی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی درخواست خادمی حرم امام رضا (ع) را کرده بود که در این برنامه اعلام شد با درخواست او موافقت شده است.

معرفی و خلاصه داستان بدون قرار قبلی

بدون قرار قبلی داستان زنی به نام یاسمین است که به سن و سال پسر شش ساله‌اش که بوده به آلمان (برلین) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر، ناچار است پس از سی سال به ایران بازگردد. پسرش دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته، باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند، یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

شعیبی پیش تر درباره فیلمنامه این فیلم که با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده است، گفته بود:«قصه «بدون قرار قبلی» از فروردین ۱۳۹۹ برای ما شروع شد. جلسات زیادی حتی با فیلمنامه‌نویس‌ها و اساتید مختلف داشتیم و روی قصه حرف زدیم… ما سراغ طرح‌های مختلف رفتیم و لطف خدا به یکی از داستان‌های استاد مصطفی مستور رسیدیم و این ایده‌ جالبی شد که با خط اولیه‌ ایده و تمی که ما در ذهنمان بود پیوند می‌خورد. ما از آقای مستور اجازه گرفتیم و به عنوان مشاور فیلمنامه در کنار ما بودند. آقای فرهاد توحیدی که از اول همراه بودند و یک نویسنده‌ جوانی به نام آقای مهدی تراب بیگی مشغول نگارش شدند.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید