خانه گفت و گو شاه آبادی: در سریال سازی بودجه حرف اول را نمی زند/ امسال...

شاه آبادی: در سریال سازی بودجه حرف اول را نمی زند/ امسال برای سریال‌سازی ۵۰ درصد بیشتر از سال قبل هزینه کردیم

به گزارش راه نوشت، در گفت و گویی با «حمید شاه آبادی»  به موضوعاتی چون سریال سازی در مناسبت های نوروز و ماه مبارک رمضان مطرح شد و در پایان معاون سیما به موضوعاتی نظیر رقابت تلوزیون و شبکه نمایش خانگی پرداخت و از تاثیر بودجه در سریال سازی سخن گفت.

شاه آبادی، درخصوص برآورد سریال های نوروزی و ماه مبارک رمضان بیان کرد: حتماً باید رو به جلو باشیم و نسبت به سال گذشته مولفه‌هایی برتری داشته باشیم. اگر چه در سال گذشته هم کارهای خوبی مانند “نون خ” بر روی آنتن رفت ولی امسال “زیرخاکی” را برای نوروز در شبکه یک داریم که کار بسیار جذابی خواهد بود مخصوصاً که در بخش جنگی، طنز به آن اضافه شده و طنز و جنگ در هم آمیخته شده و کار بسیار شیرینی خواهد بود و امیدوارم که مردم از این کار استقبال کنند.

معاون سیما درخصوص رقابت شبکه نمایش خانگی و تلویزیون و بودجه سریال های تلویزیونی تصریح کرد: بودجه حتما تاثیرگذار است در کار سریال‌سازی ولی حرف اول را نمی‌زند. بله بودجه در این که ما بتوانیم از چهره های نام آشنا و بازیگران خوب استفاده کنیم و بتوانیم از لوکیشن‌های متفاوت و جذابیت های مختلف استفاده کنیم حتما تاثیر گذار است اما عنصر اول شناخت مخاطب و سلیقه او  و ارتباط برقرار کردن با ذهن مخاطب است. رسانه برای این که بتواند همزمان فرصتی را به صورت میلیونی برای همه برقرار کند از امتیاز منحصر به فردی برخوردار است و مطمئناً شبکه نمایش خانگی نقش‌آفرینی خود را دارد.

افزایش کمی آثار تلوزیون

او اظهار داشت: البته ما در سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته اعتبار صرف هزینه سریال های خود کرده ایم و هم آثار بیشتری تولید شد و در دست تولید قرار گرفت چون تعدادی آثار هم  پیش رو هم داریم و هم مراقبت و دقت شد اما به هر حال تمام پروژه‌های ما با مسائل مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حمید شاه آبادی در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر آمار دقیق ندارم ولی فکر می‌کنم حجم تولیداتی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم با اینکه در سال ۹۹ به خصوص در ۶ ماهه دوم آثار زیادی تولید شد و تعداد آثار در سال ۹۹ از سال‌های ۹۵ تا ۹۹، تعداد سریال ها بیشتر بود اما هم تصورم این است که امسال هم از لحاظ کمیت آمار بیشتری را نسبت به سال گذشته داریم. برای سال ۱۴۰۱ هم نیاز به برنامه‌ ریزی های قوی‌تری داریم که بخش زیادی از کار انجام شده و تعداد قابل توجهی از سریال‌ها دوربین روشن هستند که نه تنها در فروردین و اردیبهشت بلکه در ماه های بعدی در آنتن خواهند رفت.

منبع: برنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید