خانه خبر شانزدهمین جشنواره مقاومت به ایستگاه پایانی رسید + فیلم های روز جمعه

شانزدهمین جشنواره مقاومت به ایستگاه پایانی رسید + فیلم های روز جمعه

به گزارش سایت راه نوشت، روز جمعه و همزمان با آخرین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره مقاومت، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع»، تله فیلم «فرمانده»، مستند «نه کوچک و نه بزرگ»، فیلم کوتاه «ریشه ها» و چندین اثر دیگر به صورت آنلاین در سایت عماریار اکران آنلاین خواهند که شما مخاطبان می توانید با مراجعه به این سایت نظاره‌گر این آثار باشید.

فیلم کوتاه «پیرمرد و دوچرخه» عنوان اثری 8 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان است که کارگردان در آن روایتی ارائه می دهد از پیر مرد زغال فروشی که سی سال است دوچرخه شخصی را به امانت نگه داشته تا اینکه خبر نگاری از او و دوچرخه عکس می گیرد و در روزنامه درج می کند و این خبر آغاز گر ماجراهایی جدید است.

منطقه پرواز ممنوع پرواز بر آسمان خیال – 18 تا 22 روز جمعه

این فیلم، به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد، روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.

این فیلم 96 دقیقه ای در ژانر ماجراجویانه به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد و با بازی بازیگرانی از جمله هادی حجازی فر، بهار نوحیان، محمد فیلی، علی زکریایی و زین‌العابدین تقی‌پور تهیه و به تولید رسیده است.

منطقه پرواز ممنوع

فرمانده و روایت یک ملاقات – 10 تا 14 روز جمعه

تله فیلم «فرمانده» داستان يكی از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس را روايت می‌كند كه در شرايط فعلی روحيه گذشته‌اش را حفظ كرده و در برابر ناملايمات زندگی همچنان مقاومت می‌كند و رويارويی او با يكی از همرزمانش در ايام ماه محرم، آغازگر ماجراهايی جديد در مسير زندگی اوست.

این تله فیلم که توسط امیر علی محسنین به رشته تحریر در آمده توسط سید محسن طباطبایی پور تهیه و توسط علی عطشانی کارگردانی شده است و در آن بازیگرانی از جمله بيژن امكانيان، محمدرضا داوودنژاد، نسرين نكيسا، آزاده شمس، مسعود سليمانی‌فرد، مهدی فقيه و الناز بهمن‌زاده از بازيگرانی هستند كه دراين فيلم تلويزيونی نقش‌آفرينی كردند

فیلم کوتاه ریشه ها – 14 تا 18 روز جمعه

«ریشه‌ها» عنوان فیلمی کوتاه به کارگردانی عفت صوفی است که در آن کارگردان در بستری تجربی قصه‌ای از از فرار یک مرد از یک عامل خارجی را روایت می کند.

مستند نه کوچک و نه بزرگ و نمایش صادقانه جهان بینی یک مهاجر افغانستانی

مستند « نه کوچک، نه بزرگ » به کارگردانی محمد صادق رمضانی مقدم و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح در بخش «سیدالشهدای مقاومت» جشنواره فیلم مقاومت حاضر شده است. این مستند به زندگی «سید محمدحسن حسینی» با نام جهادی «سید حکیم» شهید مدافع حرم افغانستانی و از فرماندهان اطلاعات عملیات لشکر فاطمیون می‌پردازد.

«نه کوچک، نه بزرگ» با نمایش صادقانه جهان‌بینی یک مهاجر افغانستانی و فراز و نشیب‌های زندگی او سعی می‌کند یک هویت فرهنگی شکل گرفته در مکتب انقلاب اسلامی که فرامرزی می‌اندیشد را نشان دهد.

نماهنگ های «خونه ملت» از داوود احمدی، «پرواز خاموش» از امیر حسین بزرگ زادگان، «بالانس» از برزان رستمی، «گندم» از ابوذر حیدی  و «میریم بالا بالاتر» از مجید رستگار  از جمله آثاری هستند که در بخش های مختلفی از جمله بخش سیدالشهداء بسیجیان و بخش اصلی جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

لازم به ذکر است، مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری پلتفرم عماریار برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید