خانه خانه3 سیاست‌های عجیب مسکن در مستند «سقف های معلق» / تماشای رایگان از...

سیاست‌های عجیب مسکن در مستند «سقف های معلق» / تماشای رایگان از عماریار

به گزارش سایت راه نوشت، مستند «سقف های معلق» به کارگردانی محمد نجفی در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و دیشب، پنجم آبان از شبکه مستند سیما پخش شد.

محمد نجفی درباره این فیلم گفت:«سقف‌های معلق» نگاهی به سیاست‌گذاری‌های مسکن در ایران با تمرکز بر مسکن مهر دارد. در ابتدای فیلم تاریخچه‌ای کوتاه از اقدامات و سیاست‌گذاری‌هایی که در این حوزه انجام شده است به نمایش درمی‌آید و سپس به پروژه مسکن مهر می‌رسیم. در این بخش سراغ کسانی رفته‌ایم که در حوزه سیاست‌گذاری مسکن مهر نقش داشتند.»

وی اضافه کرد:«در بخش پایانی فیلم نیز سراغ کسانی می‌رویم که مسکن مهر زندگی‌شان را تغییر داد، البته در این بین افرادی هم هستند که با تاخیر بسیار فراوان خانه‌هایشان را تحویل گرفتند. همچنین وضعیت امروز مسکن و گرانی‌های اخیر مرور می‌شود.»

سقف های معلق انتقاد به مسکن مهر نیست

این مستندساز با اشاره به اینکه رویکرد فیلم انتقاد به مسکن مهر نیست، گفت:«معتقدم که مسکن مهر یکی از مهم‌ترین و بزرگترین تجربیات ما در حوزه ساخت خانه بوده است که طبیعتاً دارای نقاط مثبت و منفی است. نادیده گرفتن این تجربیات مهم‌ترین موضوعی است که در سیاست‌گذاری‌ها وجود داشته است. برای مثال می‌بینیم که دولت جدید آمده و بدون استفاده از تجربیات قبلی طرح مسکن مهر را کنار گذاشته است. این نادیده گرفتن مهم‌ترین ایرادی است که در حوزه مسکن در چند سال اخیر وجود داشته است.»

مستند سقف‌های معلق

نجفی درباره افرادی که در برابر دوربین مستند«سقف های معلق» آمده‌اند، بیان کرد:«در این فیلم مستند با افشین پروین‌پور که از نفرات هسته اولیه ایده‌پرداز مسکن مهر بوده است صحبت کردیم؛ او درباره این طرح و اهدافی که داشت صحبت کرد. هم‌چنین سراغ مهدی روانشادنیا و فرهاد بیضایی از کارشناسان حوزه مسکن رفتیم. نبی الله قدیری نیز نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس است که در این فیلم مستند حاضر شده است.»

وی در پایان گفت:«این مستند در دوره تربیت مستندساز سفیر فیلم ساخته شد و اولین تجربه من در عرصه فیلمسازی است.»

عوامل این فیلم مستند عبارتند از: کارگردان: محمد نجفی، نویسنده و پژوهشگر: محمدصادق امانی، تدوین: محمدحامد نوروزی، تهیه‌کننده: محمدرضا امامقلی و محمد فریدونی.

علاقمندان برای تماشای رایگان این اثر می توانند به سایت عماریار مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

تیزر مستند سقف‌های معلق

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید