خانه خانه1-3 سیاست‌های جدید سرگرمی‌ تلویزیون/ آیا «خندوانه» و «دورهمی» در تلویزیون می‌مانند؟

سیاست‌های جدید سرگرمی‌ تلویزیون/ آیا «خندوانه» و «دورهمی» در تلویزیون می‌مانند؟

به گزارش راه نوشت، چندی پیش با پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما درباره سرگرمی‌سازی و رقابتی که وی‌او‌دی‌ها در این باره ایجاد کرده‌اند گفت‌وگویی داشتیم و او به این نکته اشاره کرد:«یکی از عناصر اصلی تلویزیون سرگرمی است. برای سرگرمی هدفمند، اصیل و سالم در دوره‌ی جدید برنامه‌های بسیاری داریم.»

محمدرضا خوشرو که به تازگی سرپرستی شبکه نسیم را برعهده گرفته درباره سیاست‌های جدید سرگرم‌سازی تلویزیون به نکته جالبی اشاره کرد و گفت:«تلویزیون همواره اهتمام ویژه‌ای درباره سرگرمی‌سازی داشته و این اهتمام در دوره رقابت، بیشتر هم می‌شود.»

وی افزود:«متناسب با شرایط رقابتی و سیاست‌های تحولی؛ سیاست‌های تحولی، شعارهای محوری همچون «عدالت‌گستری» و «هویت‌محوری» در کنار ارتقای محتوا در سرگرم‌سازی، اهمیت دارند. به هر حال بحث سرگرمی‌سازی، ارائه اطلاعات و آگاهی‌ها مهم است در دوره تحولی توأمان با هم پیش بروند.»

بازگشت هنرمندان قدیمی به تلویزیون

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه راه‌اندازی رادیو مقاومت و در پاسخ به پرسشِ خبرنگار تسنیم درباره برنامه‌های این سازمان برای استفاده از ظرفیت هنرمندان مختلف در صدا و سیما، گفت:«هنرمندان گرامی سرمایه‌های انسانی رسانه ملی هستند و ما از تمام این سرمایه‌ها استفاده خواهیم کرد. در مقاطعی فضای مناسب برای استفاده از ظرفیت این عزیزان وجود نداشته که علتش یا عدم تمایلِ خودِ این هنرمندان بوده یا اینکه در مدیریت‌های ما این شرایط فراهم نشده است. اما در حال حاضر تلاش ما این است که از همه این سرمایه‌ها استفاده کنیم.»

خوشرو درباره اینکه آیا سیاست‌تان برای رقابت با وی‌اودی‌ها حفظ برندها خواهد بود و یا سیاستِ دیگری در دستور کار دارید، خاطرنشان کرد:«حفظ و ارتقای برندها را در دستور کار داریم و برندهای جدیدی هم طراحی و اضافه خواهند شد.»

خوشرو

برند های قدیمی حفظ می شوند

وی در خصوص اینکه برنامه‌‌های «خندوانه» و «دورهمی» به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند یا خیر، گفت:«هر برندی که ظرفیت تعالی و ارتقای تعالی محتوا داشته باشد را تلاش می‌کنیم ارتقای محتوایی بدهیم و برندهای جدید هم اضافه کنیم. این برنامه‌ها هر دو در حال برنامه‌ریزی‌اند که بتوانند با رویکرد مناسبی روی آنتن باشند. حتی «خندوانه» برای نوروز ویژه برنامه‌ای متفاوت خواهد داشت.»

او درباره تغییرات در شبکه نمایش و تماشا توضیح داد:«مطمئناً شبکه نمایش به سیاست پخشِ فیلم‌های به روز دنیا ادامه خواهد داد حتی در این مسیر تقویت می‌شود. شبکه تماشا هم هماهنگ‌تر از گذشته طوری عمل می‌کند که رسالتِ خودش را پیش ببرد.»

خوشرو در پاسخ به این سؤال که آیا شبکه نسیم وارد سریال‌سازی هم خواهد شد، افزود:«سریال به شکل سریال کامل نخواهیم داشت اما به دنبال مجموعه‌های کمیک با رویکرد طنز خواهیم بود که از شبکه نسیم پخش شوند.»

سرپرست شبکه نسیم در خصوص سیاستِ بازگرداندن سرمایه‌ها و قدیمی‌ها و کاربلدها به تلویزیون، گفت:«حتماً ما هم به این موضوع توجه داریم؛ بسیاری از سرمایه‌های صداوسیما الان زیرچتر سازمان‌اند و رفت و آمدهایی دارند. حتماً امکان فعالیت‌شان در خانه خودشان صداوسیما فراهم خواهد بود و شبکه نسیم هم یکی از پیش‌قراولان این حوزه است. همواره پیش‌رو بوده و این اقدام را حتماً دنبال خواهیم کرد.»

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید