خانه خانه3 زیاده خواهی انسان و جنگ افروزی در روزی روزگاری آبادان -...

زیاده خواهی انسان و جنگ افروزی در روزی روزگاری آبادان – نشست خبری فیلم روزی روزگاری آبادان

به گزارش سایت راه نوشت، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» پس از اکران فیلم در سالن رسانه‌ها با حضور حمیدرضا آذرنگ، کارگردان، علی اوجی، تهیه کننده و سایر بازیگران و عوامل فیلم در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه و منتقدان سینما برگزار شد.

حمیدرضا آذرنگ، کارگردان فیلم «روزی روزگاری آبادان» با اشاره به سوژه فیلم و با بیان این که روز نخست جنگ آمریکا و عراق یک موشک به اشتباه به انبارهای شرکت نفت آبادان برخورد کرد که البته تلفاتی نداشت اما من سعی کردم درباره آن خیال پردازی کنم، اظهار داشت: اصابت اشتباه یک موشک می توانست برای هر خانواده ای رخ دهد و اگر فیلم نتوانسته هدفش را بیان کند من اینجا هر چه بگویم توجیه است.

وی با اشاره به اجرای تئاتر این سوژه در سال های گذشته تصریح کرد: ما دوست داریم که حرف‌مان را با تعداد مخاطب بیشتری به اشتراک بگذاریم و من فکر می‌کردم این موضوع کهنگی ندارد و با توجه به زیاده‌خواهی انسانی که به جنگ منتج می‌شود، دوست داشتم فیلم «روزی روزگاری آبادان» ساخته شود.

آذرنگ درباره حضور فاطمه معتمدآریا در این اثر خاطرنشان کرد: فاطمه معتمدآریا پای این کار ایستاد و من بسیار از او ممنونم که یکی از زیباترین لحظه‌های زندگی‌اش را که به دنیا آمدن نوه‌اش بود، به خاطر این فیلم ندیده گرفت.

وی کارگردانی را مجموعه‌ای از تخصص ها دانست و که باید در آن به تعادل و در ادامه تصریح کرد: افزود: قصه «روزی روزگاری آبادان» در همین مختصات کار و اجرا نیاز و چیزی که دیدیم را خود قصه ایجاب می کرد و به نظرم پیشنهادهای اجرایی هر اثری در خودش وجود دارد.

کارگردان «روزی روزگاری آبادان» با بیان این که مابه ازای واقعی قصه فیلم29 اسفند 81 در آبادان اتفاق افتاد، گفت: موشک در «روزی روزگاری آبادان» خیلی شریف‌تر از بسیاری از سیاستمداران امروز است که نه دلشان به رحم می‌آید و نه دل می سوزانند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید