خانه خانه1-2 روز فیلم های کوتاه - معرفی فیلم های سومین روز جشنواره مقاومت

روز فیلم های کوتاه – معرفی فیلم های سومین روز جشنواره مقاومت

به گزارش سایت راه نوشت، در سومین روز از اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت در سایت عماریار که از ساعت 10 صبح تا 22 شب انجام می شود، فیلم های بلند «ترمینال غرب» و «ریشه ها» و مستند هایی از جمله «عابدان کهنز» و «وتن من» پخش خواهند شد.

من آمریکائی هستم؛ روایت یک خبرنگار آمریکائی

نخستین فیلمی که به معرفی آن خواهیم پرداخت فیلم کوتاه «من آمریکائی هستم» می باشد، این فیلم 15 دقیقه ای که توسط امید میرزائی کارگردانی و سید سجاد قافله باشی آن را تهیه کرده است، روایت خبرنگاری آمریکایی است که در بند داعش اسیر می‌شود و منتظر است تا آمریکایی ها نجاتش دهند اما همه چیز جور دیگر رقم می خورد.

ریشه ها در خاک

یکی دیگر از فیلم هایی که در روز سوم اکران خواهد شد تله فیلم 90 دقیقه‌ای با نام «ریشه ها در خاک» است، این فیلم روایت بانوی جوانی به نام نرگس است که فرزند یکی از شهدای عملیات کربلای لشگر قدس گیلان است، او کارگردانی فیلمی را برعهده دارد که به نوعی با زندگی او گره خورده، نرگس در حالات روحی خاصی با پدر شهیدش ارتباط دارد و این رابطه او را به سال های دفاع مقدس می کشاند.

این فیلم به کارگردانی محمدرضا معینی در صدا و سیمای مرکز گیلان تهیه و تولید شده است.

وتن من؛ روایت قصه یک ورزشکار متفاوت

از مستند های خوب روز سوم جشنواره مستند «وتن من» است، این مستند روایت زندگی مهدی علیزاده جانباز جنگ تحمیلی است که علی رغم تمام مشکلاتی که پیش روی خود می بیند اما به ورزش حرفه ای خود ادامه می دهد، مستندساز با این ورزشکار جانباز همراه شده و روایت هایی از زندگی، مسابقات و روزهای نبرد او در جبهه ها را به مخاطب نشان می دهد.

این مستند 27 دقیقه ای توسط حسین همایونفر کارگردانی و در روایت فتح تهیه شده است.

عابدان کهنز و روایت یک مسجد

مستند بلند سینمایی «عابدان کهنز» عنوان مستندی به کارگردانی مجید رستگار است که کارگردان در آن روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند را روایت می کند.

ترمینال غرب؛ ایستگاه پایانی روز دوشنبه

آخرین اثری که در روز سوم از جشنواره مقاومت اکران خواهد فیلم «ترمینال غرب» است، این فیلم فیلمی به کارگردانی قربانعلی طاهر فر و به نویسندگی محمد نیک‌دل محصول سال ۱۳۹۶ است که در خلاصه آن آمده: «امید، دانشجوی جوانی که از طرفی درگیر بورسیه خواهرش است و از سوی دیگر، روی پروژه‌ای با موضوع تحقیقات هسته‌ای کار می‌کند»

نماهنگ هایی از جمله «شب بارانی» از امیر شاملو، «وطنم» از مهدی اسعدی و اثر پویا نمایی از جمله «کاش» از هادی امیری و  رها فرجی از دیگر فیلم هایی هستند که در روز سوم در سایت عماریار اکران آنلاین خواهند شد.

لازم به ذکر است، مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری پلتفرم عماریار برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید