خانه خبر روایت زندگی آیت‌الله طالقانی در «ابوذر زمان»

روایت زندگی آیت‌الله طالقانی در «ابوذر زمان»

به گزارش راه نوشت، نویسنده سریال «ابوذر زمان» از پایان نگارش فیلمنامه این مجموعه در ۳۰ قسمت سخن گفت.
حامد قربانی، نویسنده سریالی درباره آیت‌الله طالقانی با اشاره به اتمام نگارش این مجموعه که قرار است در سیمای استان‌های صداوسیما به تولید برسد، بیان کرد: نگارش سریال «ابوذر زمان» با محور آیت‌الله طالقانی به پایان رسیده و در ۳۰ قسمت تحویل داده شده است.
وی درباره قصه این سریال و مقاطع مختلف زندگی آیت‌الله طالقانی توضیح داد: قصه مقاطع زمانی مختلف را در برمی‌گیرد که از کودکی آیت‌الله طالقانی و اواخر دوره احمدشاه در سال ۱۲۷۹ تا سال ۱۳۵۸ را در بر می‌گیرد. این پرداخت به مقاطع زمانی مختلف که کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی را شامل می‌شود داستان را جذاب می‌کند.

  • چالش کارگردانی در فضاسازی از تاریخ زندگی آیت‌الله طالقانی
    حامد قربانی درباره چالش‌های کارگردان سریال با توجه به تاریخی بودن آن عنوان کرد: یکی از این چالش‌ها بودجه سریال است، چون بودجه کارهای استانی زیاد نیست اما با توجه به اینکه پروژه لوکیشن‌ها و بازیگران زیادی دارد، بودجه مناسبی را برای کیفیت کار می‌طلبد. یک چالش هم می‌تواند فضاسازی و حفظ استانداردهای لازم در فضای تاریخ معاصر باشد. معدود کارگردانانی هستند که توانسته‌اند این موقعیت زمانی را بدرستی به تصویر بکشند و اغلب در فضای تاریخ معاصر تصاویر کلیشه‌ای و دکوری درمی‌آورند. نویسنده «ابوذر زمان» درباره هزینه بالای این فضاسازی به مهر گفت: لزوما نیاز به هزینه بالا نیست، بیشتر از آن نورپردازی و خلاقیت‌های مرتبط نیاز است تا آن فضاسازی صورت بگیرد؛ فیلمبرداری با دوربین ۳۵ نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. وی درباره زمانی که برای فیلمنامه صرف شده است، گفت: حدود ۲ سال و نیم روی این سریال زمان صرف کرده‌ام؛ از زمستان ۹۷ نگارش را کلید زدم تا امسال به پایان رسید. این زمان طولانی شد چون پژوهش سریال را هم خودم انجام دادم.
  • بیش از ۱۰۰ کتاب به عنوان منبع
    این نویسنده درباره منابع و کتاب‌های مورد تحقیق نیز گفت: بیش از 100 کتاب را به عنوان منبع استفاده و هر آنچه را که درباره این شخصیت نیاز بود مطالعه کردم. تکنیک قصه‌گویی این سریال از فرم قصه‌گویی ایرانی (هزار و یک شب) گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید