خانه خانه1-2 آن زمستان؛ روایت دیده نشده از آیت الله مصباح یزدی

آن زمستان؛ روایت دیده نشده از آیت الله مصباح یزدی

به گزارش راه‌نوشت، شاید برخی تصور کنند مرحوم آیت الله مصباح یزدی از صبح تا شب فقط ذکر می‌گفت و نماز می‌خواند. مستند «آن زمستان» این تصور را باطل و سعی کرده زوایای دیده نشده از زندگی ایشان را به تصویر بکشد.

در این مستند علاقه آن عالم فقید به عطر که از پدر به ارث رسیده بود تا نوع برخورد مهربانانه با همسر و اعضای خانواده مقابل قاب دوربین قرار گرفته است.

 همکاری فرزند ایشان در پاسخ‌دهی به سوالات دریافت شده در سایت اینترنتی شخصی و دیدار با شخصیت‌های علمی و فرهنگی و مقامات واتیکان بر نمایش تنوع زیست آن علامه فقید افزوده است.

یکی از نکات جالب در این مستند؛ واکنش ایشان به گربه‌های ساکن در یک پارک و تعریف خاطره‌ای از نگهداری گربه توسط یزدی‌ها است.

زندگی به دور از تکلف و ساده‌زیستی آن مرحوم نیز در کنار نحوه واکنش به نتیجه انتخابات مجلس خبرگان؛ درس‌آموز است.

هدایت فکری طیفی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کنش‌گران سیاسی همراه با توصیه به جوانان، طلاب و دانشجویان در توجه قلبی به امام زمان ارواحنا فداه از یک سو و ابراز ارادت به رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) از سوی دیگر؛ از جمله نقاط برجسته زندگی ایشان بوده است.

تماشای این مستند می‌‌تواند تا حدودی بر فضای شایعات دشمن‌ساخته پیرامون آن علامه فقید غلبه کند اما در این زمینه همچنان زوایای زیادی در انتظار بررسی و پرداخت هنرمندانه است.

نمایش نقش‌آفرینی کم‌نظیر در پرکردن خلاء مرحوم مطهری و علامه طباطبایی (قدس ا… سرهما) و به تصویرکشیدن جایگاه علمی و خدمات آموزشی و پژوهشی علامه مصباح یزدی (ره) یکی از این زوایا است که مستند دیگر و مجالی مفصل می‌طلبد.

نویسنده: دکتر محمد لطفی‌زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید