خانه خانه1-3 فرمانده خادم در «قائدالحشد» / روایتی از سال‌ها نبرد ابومهدی المهندس در...

فرمانده خادم در «قائدالحشد» / روایتی از سال‌ها نبرد ابومهدی المهندس در جبهه‌ها


به گزارش راه‌نوشت، قائدالحشد می گوید: «اگر عزت را در آسمانها جستجو کنی، تمام زمینیان را مجذوب خود خواهی یافت.»

قائدالحشد از جمال جعفر ابراهیم می گوید؛ جمال جعفر ابراهیم ملقب به ابومهدی المهندس از فرماندهان بزرگ و به نام مقاومت عراق، که توانست درکنار سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی» با تشکیل ارتش مردمی عراق،حشد الشعبی، شر داعشیان را از سر مسلمانان و شیعیان منطقه دفع کند.

مستند قائد الحشد روایتی دیدنی از اسلام حقیقی بود؛ اسلام ناب محمدی را شخصیت های بزرگی همچون ابومهدی المهندس با رفتار و کردارشان در این مستند به تو نشان می‌دهند.

تواضع و فروتنی، رافت و مهربانی، سادگی و از خودگذشتگی، جهاد مخلصانه، همه وهمه نشانه هایی از اسلام حقیقی است که در شخصیت ایشان متبلور است.

فرمانده بی‌تکبری که تواضع و سادگی اش را در میدان جنگ با هم نشین شدن بر سفره سربازانش به خوبی می‌توانی ببینی؛ او یک فرمانده بزرگ بود اما ساده و خاکی، چه راحت در بین سربازان خسته اش حاضر می‌شد و آنها را در آغوش می کشید و بوسه بر پیشانی شان می نشاند و با این رفتارهای زیبای خود خستگی را از جان‌های زیردستاتش به در می‌کرد.

ازخودگذشتگی او را در این فیلم آنجایی می‌بینی که حاضر نبود در خط مقدم جنگ، سربازانش پیشرو باشند و همه جا در مواقع حساس، خود پیش‌قدم بود که خدای ناکرده آسیبی که کسی نرسد.

همین خصلت‌های زیبایش باعث محبوبیت اش شده بود و همه را مجذوب خود کرده بود.

مردی که تفریحش را جهاد در راه خدا می دانست و این باورهای عمیق دینی اش باعث شده بود که سالیان سالیان برای دفاع از دین حق، در میدان های جنگ، خواب را بر چشمان خود حرام کند تا رضایت معبود خویش را بدست آورد ودر این مسیر در کوه و در و دشت به دنبال بهترین پاداش که همان شهادت بود می گشت.

با دیدن این فیلم مستند، در برابر انسان های بزرگی چون ابومهدی احساس حقارت می‌کنی.

در دور و زمانه ای که اسلام ستیزی رواج دارد و دشمنان اسلام با ترفند های مختلف دین را از جوانان ما می‌ربایند و هم چنین برخی از سیاست ها و رفتارهای خود ما شیعیان باعث دین گریزی جوانان ما شده است، روایت زندگی چنین انسان های که اسلام را آنگونه که هست به ما نشان می‌دهند می‌تواند روزنه امیدی باشد که اینگونه افراد را با اسلام آشتی دهی.

این مستند روایتگری و موسیقی زیبایی داشت و همین لحن و صدای روایتگر، باعث جذابیت دو چندان فیلم شده است.

در این مستند شاید آن چیزی که کمی از جذابیت فیلم می‌کاست طرح سوالات مصاحبه با ابو مهدی بود، که سؤالات خوبی برای مصاحبه طراحی نشده بود و در خور فیلم نبودند.

نویسنده: شکوفه بهرامی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید