خانه خانه1-1 راهنمای اکران 7- روز مستندهای مهم عمار

راهنمای اکران 7- روز مستندهای مهم عمار

به گزارش «راه نوشت»، در هفتمین روز اکران‌‌های آنلاین جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون روزهای گذشته آثار مستند، داستانی و نماهنگ هایی اکران خواهند شد که هر کدام با خود قصه ای به همراه دارند که شما می توانید با مراجعه به سایت «عماریار» به تماشای آن ها بنشینید.

نخستین سانس این اکران‌ها از ساعت ۱۰ صبح شروع می‌شود و سانس پایانی از ساعت ۱۸ از طریق سایت Ammaryar.ir قابل تماشاست.

مستند «کمیته» – سانس سوم

کمیته مرکزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ با پیام امام خمینی(ره)، برای رسیدگی به تخلفات پیش‌آمده، تأسیس شد.

کمیته‌ها پس از پالایش و آموزش، در دو جبهه داخلی و خارجی مشغول نبرد با منافقین و رژیم بعثی عراق شدند. در سال ۷۰ با پیشنهاد دولت وقت و تصویب مجلس، به‌منظور سازمان‌دهی نیروهای مسلح، کمیته انقلاب اسلامی منحل و با ادغام آن با شهربانی و ژاندارمری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

موضوع : تاریخ سیاسی

مدت زمان : ۷۲ دقیقه

کارگردان : عبدالحسین بدرلو

تهیه کننده : مهدی مطهر


مستند «سید جواد» – سانس سوم

سید جواد احمدی یکی از اهالی روستای شیخ شبان از توابع استان چهارمحال بختیاری است . وی بعد از سربازی ، به مدت چهار سال در اصفهان مشغول به یادگیری و انجام خاتم‌کاری می‌شود . بعد از انقلاب طبق پیام امام به‌منظور اینکه هر فرد روستایی که مهارتی دارد به روستای خود بازگردد و آنجا را آباد کند . سید جواد به شیخ شبان برمی‌گردد . او با آموزش جوانان باعث درآمدزایی در روستا می‌شود که افراد زیادی مشغول به این حرفه می‌شوند ؛ همچنین خاتم‌کاری در تمام منازل بین زنان نیز رونق می‌گیرد.

موضوع : جنگ اقتصادی

مدت زمان : ۴۴ دقیقه

کارگردان : محمدرضا دهستانی

تهیه کننده : عطا پناهی


مستند «سد در سد» – سانس سوم

باگذشت سال‌ها از شکل‌گیری کنکور، جامعه رو به مدرک‌گرایی می‌رود و مافیای کنکور تشکیل می‌شود. این دیدگاه مانند ویروسی کل نظام آموزشی کشور را در برمی‌گیرد که باعث سود زیاد مؤسسات کمک‌آموزشی می‌شود. آفت‌های بسیاری جامعه و دانش آموزان را تهدید می‌کند، ناامیدی و افسردگی که باعث خودکشی و مصرف مواد مخدر ازجمله ریتالین می‌شود.

موضوع : پایش و پالایش اجتاعی

مدت زمان : ۴۳ دقیقه

کارگردان : محمد جواد رئیسی

تهیه کننده : محمدجواد رئیسی


مستند «عاشقی» – سانس سوم

“حاج حبیب‌الله معلمی” برای اولین بار شعر نوحه “حاج صادق آهنگران” رزمنده و مداح دفاع مقدس را می‌نویسد. آهنگران ابتدا آن را نزد رزمندگان هویزه و سپس با دعوت سید محمدحسین علم الهدی، در محضر حضرت امام (ره) می‌خواند. پخش این نوحه از رسانه‌ها موجب شناخته شدن ایشان نزد مردم می‌شود. حاج صادق آهنگران ازآن‌پس تقریباً شعر همه نوحه‌هایش را به حاج حبیب‌الله معلمی می‌سپارد.

موضوع : نهضت جهانی مستضعفین

مدت زمان : ۴۱ دقیقه

کارگردان : محمد صادق بکتاشیان

تهیه کننده : محمدصادق بکتاشیان


مستند «تروکاژ» – سانس سوم

غول صنعت فیلم‌سازی دنیا یعنی هالیوود برای کنترل قدرت سلبریتی‌های خود خط قرمزها و حد و حدودی تعریف می‌کند که با تخدی از آن کنار گذاشته می‌شوند اما عدم وجود سازوکار قانونی برای کنترل هنرمندان در صنعت سینما و رسانه ایران موجب شده تا قدرت سلبریتی‌ها فراتر از سازمان‌های رسانه‌ای شود و با حضور در عرصه‌های غیر سینمایی اثرگذاری وسیع کسب کرده و اظهارنظرهای سیاسی و اقتصادی کنند. اخذ گرین‌ کارت آمریکا شاید  توجیهی برای این‌گونه رفتار سلبریتی‌ها باشد چراکه مواضع آن‌ها باید مورد تأیید آمریکا و یا ضد نظام حاکم بر ایران باشد.

موضوع : جنگ نرم

مدت زمان : ۳۵ دقیقه

کارگردان : محمد هادی نعمتی

تهیه کننده : احسان شادمانی


مستند «پرچم های مجاری» – سانس سوم

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی فیلم‌ها و تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی مختلف توسط مردم در ایران و جهان به اشتراک گذاشته شد. اینستاگرام با پاک کردن پست‌ها و صفحاتی که به شهادت قاسم سلیمانی پرداخته بودند به ترور دیجیتالی سردار در سرتاسر جهان می‌پردازد. بسیاری از چهره‌های شاخص هنری، ورزشی و سیاسی با پاک شدن پست‌ها و صفحاتشان به این اقدام که تحدیدی جدی برای آزادی اطلاعات است اعتراض می‌کنند. آمریکا با خشونت رسانه‌ای نسبت به سردار سلیمانی وحشت خود را از شهادت او نیز عیان کرد.

موضوع : ملت قهرمان

مدت زمان : ۵۲ دقیقه

کارگردان : حسن جعفری

تهیه کننده : حسن جعفری


مستند «قهرمان» – سانس سوم

بهمن گلبارنژاد مربی از جنس مقاومت که شاگردانش ازجمله علی‌اکبر قریب شیء و علی‌اصغر جوانمرد را با روحیه و باور علیرغم معلولیت، در میدان‌های ورزشی به قهرمانی رساند. او جانباز دفاع مقدس و قهرمان، قهرمانان میدان‌ها ورزشی و مدال‌آور وزنه‌برداری در جهان بود که نبود یک پایش مانع پیشرفتش نشد. بعد از سال‌ها فعالیت در وزنه‌برداری به خاطر مجروحیت کتفش نتوانست این رشته را ادامه دهد اما مربی این رشته شد و بار دیگر با دوچرخه به میدان‌ها مسابقات بازگشت و دوچرخه‌سواری معلولین را در ایران زنده کرد اما در آخرین مسابقه‌ی خود اتفاقی شوم او را از جامعه‌ی ورزشی جهان گرفت.

موضوع : ملت قهرمان

مدت زمان : ۴۰ دقیقه

کارگردان : مهرداد شعباتی نیا

تهیه کننده : مهرداد شعبانی نیا


مستند «در یک نگاه» – سانس سوم

حسین و بردارش پس از فوت پدر به علت مشکلات مالی به پرورشگاهی در مشهد فرستاده می‌شوند.  حسین، نقاشی را از کودکی شروع می‌کند و در هنرستان تهران به علت نمایشنامه طنزی با موضوع نقد به شرایط زمان شاه توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بر اثر شکنجه قطع نخاع می‌شود و قدرت تکلم خود را از دست می‌دهد. او با به دهان گرفتن قلم، نقاشی را ادامه می‌دهد و تابلوهای انقلابی می‌کشد. نادیا همسر وی پس از آشنایی با او ازدواج می‌کند. سرانجام حسین نوری پس از ۳۷ سال قدرت تکلم خود را طی سفرهایش به اروپا برای برگزاری نمایشگاه نقاشی دوباره به دست‌ می‌آورد.

موضوع : تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس

مدت زمان : ۳۵ دقیقه

کارگردان : مهدی فارسی

تهیه کننده : مهدی فارسی

گفتنی است با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «ویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت ۲۴ ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید