خانه خانه1-1 نشست خبری یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار؛ تجلیل از ژوبرت و سید...

نشست خبری یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار؛ تجلیل از ژوبرت و سید محمود رضوی در جشنواره تا عصبانیت عده ای از انقلابی‌ماندن «عمار»

به گزارش سایت راه نوشت، نشست خبری یازدهمین جشنواره مردمی فیلم با حضور نادر طالب زاده، دبیر جشنواره، وحید جلیلی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره و امین سردار آبادی، دبیر اجرایی جشنواره برگزار شد.

امین سردار آبادی دبیر اجرایی جشنواره در ابتدای این نشست اظهار داشت: امسال با توجه به ویروس کرونا یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به صورت آنلاین برگزار می شود و به جای سینما فلسطین سامانه عماریار محل نمایش آثار خواهد بود و این اکران ها از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه (۱۱ دی‌ماه) آغاز می‌شود و ۱۰ صبح شنبه ۲۰ دی‌ماه آخرین اکران ما در سایت عماریار خواهد بود.

وی با اشاره به بلیت فروشی سال جاری به صورت اختیاری اظهار داشت: در امکان «بلیت اختیاری» مخاطبان فیلم‌ها می توانند پس از تماشای فیلم، می توانند به همان اندازه که از کار رضایت دارند می توانند با خرید بلیت به فیلمسازان جشنواره عمار برای تولید آثار بهتر و بیشتر کمک می‌کنند.

ماجرای قصه ما

در بحش دیگری از این نشست وحید جلیلی اظهار داشت: سایتی راه اندازی شده با نام «قصه ما» و داستانش این است که مردم سوژه هایی که فکر می کنند ارزش این را دارد که از آن ها فیلم ساخته شود و تا کنون به آن ها پرداخت نشده با مراجعه به این سایت می توانند به این سایت مراجعه کنند و فیلمسازان نیز می توانند به این گنیجه عظیم دست یابند تا سینمای ایران نسبت جدی تری با واقعیت پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: برای نمونه حدود 1000 ماجرا و قصه و شخصیت در سایت قرار داده شد و امیدواریم یک امتیاز ممتاز باشد و سینمای ایران برخوردار بشه از مجموعه از گنیجنه های عظیم و دراماتیک.

در بخش دیگری از این نشست نادر طالب‌زاده اظهار داشت: شاهد بلوغ در جشنواره عمار هستیم و این جشنواره به قلعه‌ای برای فیلمسازان معتقد و متعهد به انقلاب اسلامی تبدیل شده است؛ چرا که این جشنواره به آزادی بیان توجه ویژه‌ای دارد و برخی آثار این جشنواره قابل پخش در تلویزیون نیست.

وی با بیان این که این جشنواره عمار یخ‌های مصنوعی ممیزی را می‌شکند، گفت: اگر ما روایت نکنیم، دشمن روایت می‌کند. بنده برنامه‌‌سازان تلویزیونی را به دیدن آثار عمار تشویق می‌کنم تا بتوانند سوژه های این فیلمسازان را شکار و از آن ها در برنامه هایشان استفاده کنند. آن‌ها را شکار کنند و برای ساخت برنامه دعوت کنند.

تجلیل از ژوبرت و رضوی

جلیلی در ادامه این نشست مجازی گفت: امسال در جشنواره عمار دو تقدیر داریم؛ خانم «کلر ژوبرت» مسلمان فرانسوی ساکن ایران و نویسنده حوزه ادبیات کودک، دیگری سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده جوان و پیشرو سینمای ایران است که برخی کارهای ممتاز او خط‌شکنی در سینمای ایران محسوب می‌شد و خلأهایی در سینمای ایران را پر کرد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی، برنامه سینمافلسطین را نداریم و در عوض یک برنامه زنده هر شب در شبکه افق داریم. در آن برنامه به معرفی خانم ژوبرت بیشتر خواهیم پرداخت.

کتاب سلول های بهاری و لذت سادگی

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار سپس به معرفی دو کتاب پرداخت: «سلول‌های بهاری»‌ که خاطرات تولید سلول‌های بنیادی با محوریت دکتر بهارمند است و «لذت سادگی» که مجموعه تجربیات و خاطرات دست‌اندرکاران برگزاری مردمی جشنواره فیلم عمار را شامل می‌شود.

عصبانیت عده ای از انقلابی ‌ماندن «عمار»

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به فروش ۷ میلیارد تومانی «منطقه پرواز ممنوع» اشاره کرد و گفت: اگر این ساخته عمار شکست می‌خورد، خیلی‌ها شمیشر می‌کشیدند و قلمشان را تیز می‌کردند، اما وقتی موفقیت آن را دیدند، مجبور به سکوت شدند. بدون هیچ اغراقی، هنرمندان جوان طلایه‌دار یک جریان قدرتمند در سینمای ایران هستند و عمار هم به سهم خود به آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: امسال یازدهمین دوره جشنواره عمار برگزار می‌شود و بعضی هنوز عصبانی هستند که چرا عمار اینقدر انقلابی مانده است. یعنی عمار نه تنها دچار استحاله نشد، بلکه روز‌بهروز بر آرمان‌های انقلابی خود پافشاری کرد و نه تنها موجب ریزش نشد، بلکه سال به سال مشارکت بیشتر شد و از ۲۰ فیلم در دوره اول، به ۲۴۰۰ فیلم در دوره یازدهم رسیده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار اذعان کرد: ما ناراحت نمی‌شویم که جشنواره عمار را نقد کنند. حتی بعضی خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای انقلابی خیلی تند نقد می‌کردند و البته خیلی هم خوب است چون با نقدهای منصفانه، امکان آسیب‌‌شناسی و رشد جشنواره پدید خواهد آمد.

جلیلی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا امسال با توجه به مجازی‌شدن جشنواره همچنان در قالب «سینما سیار» اکران‌های نقاط دورافتاده را در برنامه دارید، پاسخ داد: بستگی به این دارد که ستاد ملی کرونا چگونه تدبیر کند. ما به تدابیر ستاد احترام می‌گذاریم اما واقعیت است که ماجرای سینماسیار که پارسال اوج گرفت، بسیار شوق‌انگیز بود. صحبت‌هایی را هم با وزارت ارشاد داشته‌ایم که تجربه سال‌های اخیر را مبادله کنیم و کمک کنیم سینمای ایران مشتری و مخاطب خود را فقط در تهران نبیند. اصلاً گسترش سازمان تماشای سینمای ایران یکی از اهداف شکل‌گیری جشنواره فیلم عمار است.

2 دیدگاه‌ها

  1. بنام خداوند جان و خرد :
    امید که تمامی سود حلال و خالص جشنواره فیلم عمار یار را تعلق دهید به مومنین مستضعفین نیازمندان ایتام نیازمند و کودکان و نوجوانان بد سرپرست و بی سرپرست نیازمند و کودکان و نوجوانان کار و خانواده های محرومین جامعه فقرا مسکینان بینوایان بیماران مختلف جسمی و روحی نیازمند جامعه و جوانان دختران و پسران نیازمند که قصد ازدواج دارند و تهی دست هستند خانواده های زندانیان بینوایان نیازمند و آزاد سازی زندانیان فقیر و تهی دست بینوایان مالی و جرمهای غیر عمد و بیکاران نیازمند و ناتوان جامعه .
    و من الله توفیق .
    والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .

    • بله این ها مهم هستند امّا مطلب اهمّی هم موجوده،
      اگه هزینه صرف اقتصاد اسلامی بشه که هشت ساله حضرت آقا در موردش بحث میکنند واجب تره، اونها واجبه امّا اصل واجب تره
      هزینه فقرا و مساکین و… رو باید اون قشری که به رفاه بیش از حد رسیده تامین کنه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید