خانه خانه3 در گفتمان غرب هیچ‌وقت یک آمریکایی نمی‌تواند تروریست باشد / ساخت مستند...

در گفتمان غرب هیچ‌وقت یک آمریکایی نمی‌تواند تروریست باشد / ساخت مستند «بازی اسم» به زودی آغاز خواهد شد

به گزارش راه‌نوشت، بررسی تقسیم‌بندی و دوگانه‌سوزی گفتمان غرب، موضوع اصلی و محوری مستند «بازی اسم» شد.

مستند «بازی اسم» (Name Game) که در شبکه بین‌المللی پرس‌تی‌وی در حال تولید است، به لفاظی‌ها و دوگانه‌سازی رایج در گفتمان غرب نگاه دارد.

مهدی عرب، کارگردان این مستند با اشاره به سلطه رسانه‌ای غرب گفت: یک بازی کلامی در گفتمان غرب، به راه افتاده است که دنیا را به دو بخش غرب و شرق تقسیم می‌کند. بازی‌ای که بر اساس آن، بخش غرب مهد دموکراسی است و قسمت شرق نماد تروریسم.

وی افزود: غرب جایزه صلح نوبل را طراحی کرده و جالب آن‌که این جایزه را به کسانی اهدا می‌کند که خود مظهر جنگ‌افروزی در دنیا هستند. برای مثال، باراک اوباما به عنوان یکی از برندگان این جایزه مسبب ایجاد جنگ و درگیری در عراق و عربستان است. ما در مستند «بازی اسم» به این موارد می‌پردازیم.

این مستندساز همچنین هدف از ساخت مستند «بازی اسم» را نمایش سلطه غرب بر رسانه‌های گروهی عنوان کرد و ادامه داد: جبهه غرب امروزه سلطه عجیبی بر رسانه‌ها دارد و به دنبال تحقق اهداف خود از این طریق است. برای مثال، هرگاه بخواهد جنگی راه بیاندازد به کمک رسانه‌ها و قدرت نرم، این عمل را در میان افکار عمومی دنیا موجه و منطقی نشان می‌دهد.

کارگردان مستند «بازی اسم» خاطرنشان کرد: در گفتمان غرب هیچ‌وقت یک آمریکایی نمی‌تواند تروریست باشد؛ اما مسلمانان و به خصوص ساکنان خاورمیانه حتماً تروریست هستند.

عرب تصریح کرد: هدف از ساخت مستند «بازی اسم» نشان دادن بخشی از این دوگانه‌سازی در گفتمان غرب و آگاهی‌رسانی و تنویر افکار عمومی نسبت به آن است.

وی اعلام کرد: متن این مستند ۲۵ دقیقه‌ای در حال نگارش است و ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

منبع: سینماپرس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید