خانه از امروز دانلود کارگاه آموزشی یحیی نوریان / چگونه یک استارتاپ کم نظیر راه...

دانلود کارگاه آموزشی یحیی نوریان / چگونه یک استارتاپ کم نظیر راه بیندازیم / خودت رو بساز

به گزارش سایت راه نوشت، یحیی نوریان از اون آدم ها است که وقتی وارد کاری میشه می‌خواد تا تهش بره و تا کار رو به سرانجام نرسونه ول کن ماجرا نیست. از ایده تا اجرا و هدایت تیم هم خودش رو درگیر می‌کنه و دوست داره افق های نویی رو برای طراحان باز کنه.

یحیی معماری خونده و فارغ التحصیل دانشگاه هنره و از همون دوران جوانی که خیلی ها اصلا نمی دونستن وبلاگ و سایت شخصی چیه یحیی وبلاگ “یانون‌دیزاین” رو اداره می کرد.

تو یا نون‌ دیزاین به ارائه و نقد آثار معماری ایران و جهان می پرداخت، خلاصه به قول معروف وبلاگ داشت زمانی که وبلاگ داشتن مد نبود.

یحیی از موسسین حلقه هنر دانشگاه هنر بود که توی این حلقه هنرمندان رشته های مختلف اعم از فیلمسازی،نقاشی، نویسندگی، معماری، هنرهای تجسمی و…. به ارائه و نقد بررسی آثار خودشون تو اون حلقه می پرداختند.

یحیی و دوستانش الان چندسالیه که تو پارک علم و فناوری پردیس یک استارت آپ هنری-فنی به نام فب لب راه انداختن؛ یک تیم شامل متخصصین خوش فکر و نوگرا در زمینه طراحی و ساخت دیجیتال که در نوع خودش در ایران کم نظیر و حتی بی نظیره.

فب لب که با همین نام تو دنیا مرسوم و مشهوره یک گونه فضاهای خلاقانه جهان جدیده که در کار توسعه و ترویج ساخت دیجیتال و طراحی و تولید محصولات بوسیله روش‌ها و دستگاه های دیجیتال مثل پرینترهای سه بعدیه و امروز محل رفت و آمد هنرجویان و دانشجویان صنایع طراحی صنعتی مکانیک معماری و … است.

یحیی با دوستانش قبل از فب‌لب یک مجموعه هنری دیگه به نام استودیو پنج‌اوهفت رو هم راه انداخته بودن که به نوعی پدر فب‌لب بود و هست و هنوز هم در حال فعالیته و کارش طراحی معماری و توسعه‌ی ایده‌های خلاقانه در حوزه معماریه.

یحیی تو این دوره از شروع کارشون تو دوره دانشجویی می گه که با کمترین امکانات دور هم جمع می‌شدند و سعی می‌کردند تیمی طراحی کنند. از شکل‌گیری استودیو پنج‌اوهفت می گه که تا مدت ها سفارش نداشتند تا روزی که اولین سفارش کاری در طراحی معماری رو گرفتند.

یحیی برامون از شروع فبلب می گه از روزی که که دید استودیو پنج‌اوهفت نیاز به توسعه مفهومی داره و دنبال یک ایده جدید می گشت و با دوستانش تصمیم گرفتن یک لابراتوآر در دل استودیو راه بندازن که اون زمان مشابه نداشت، از مسیرهای اتفاقی گفت و از برنامه‌ریزی‌ها…. که بعد از کش و قوس فراوون رسید به یک مجموعه کم نظیر در ایران و الان محل رجوع بسیاری از طراحان و معماران و هنرمندان تا مهندسان صنایع و مکانیک و… است.

یحیی از بازاریابی ایده و محصول در ایران می گه و البته از فرصت‌هایی که خارج از کشور هست؛ یحیی برامون از تلاش و علاقه خودش و تیم‌ش به گسترش خدمات و محصولات به حوزه خارج از ایران به خصوص منطقه همسایه‌گی ایران می گه.

یحیی می گه که وضعیت آموزش تو ایران با این وضع فعلی به دردهای واقعی کشور نمی خوره و مجموعه و نظام آموزشی در ایران فشل، کند، خلاقیت کش و وابسته محوره که استقلال افراد را و به تبع اون استقلال ملی رو در درازمدت به چالش می‌کشه. اون از الگوهای چهارگانه‌ای می گه که در نحوه مواجهه با جهان کسب و کار در سنین مختلف لازمه توجه بشه و خطر نادیدگرفتن این الگوها رو معادل ناکارآمدی فرد در جامعه توصیف کرد.

یحیی در آخر می گه که:” اگر می خواهید به آدم موفقی تبدیل شوید باید از نظام آموزشی فعلی عبور کرد و به قول معروف گلیم خودتان رو خودتان از آب بکشید.”

اگه که دوست دارین فیلم کارگاه یحیی نوریان رو ببینین رو لینک کلیک کنید و یا به سایت عماریار سر بزنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید