خانه پرونده کارگاه آموزشی انتشارات موفق با سعید مکرمی / فریب ظواهر را نخور

کارگاه آموزشی انتشارات موفق با سعید مکرمی / فریب ظواهر را نخور

به گزارش سایت راه نوشت، حتما گذرتون به خیابون انقلاب و کتاب فروشی های اون افتاده و انواع اقسام کتاب فروشی رو تو این خیابون قدیمی تهران دیدین از کتاب فروشی های قدیمی و کهنه و بعضا درب و داغون و متروکه و بعضا فعال مثل کیهان و اطلاعات و امیرکبیر تا کتاب فروشی های مدرن وشیک مثل چشمه و نیماژ و اطراف و طرح نو.

اما از بین همه اینها یه کتاب فروشی هست که خیلی دلبری می کنه همون کتاب فروشی گوشه ی دنج کوچه سروش بغل کلانتری که هر وقت از کنارش رد میشین بوی کتاب مستت می کنه خصوصا اگه قبلش رفتی باشی شیرینی فرانسه و یه ناپلئونی با قهوه فرانسوی زده باشی به بدن که دیگه چه شود.

آره درست حدس زدین کتاب فروشی ترنجستون خودمون رو میگم.

سعید مکرمی صاحب خوش ذوق این کتاب فروشی مهندسی مکانیک خونده اما بعد مثل خیلی از مهندسین به جرگه اخراجی ها پیوسته و زده تو خط علوم انسانی و ارشدش رو مدیریت دولتی خونده.

سعید اونطوری که خودش میگه از اون کتابخوار های حرفه ایه و از بچگی با کتاب بزرگ شده.اون سالهای ساله که با فضای رسانه های مکتوب آشنا است،از مجموعه مجلات همشهری محله و آیه و داستان و .. گرفته تا بنیاد ادبیات داستانی و نهاد کتابخونه های عمومی و حالا هم که مدیر انتشارات اسم و همین کتاب فروشی ترنجستانه.

پس اگر شما هم مثل سعید یه کتابخوان حرفه ای هستین و علاقه دارین تجربیات یک مدیر درجه یک فرهنگی تو حوزه نشر و چاپ و کتاب و محصولات فرهنگی هستین به سایت عماریار برین این کارگاه فوق العاده رو تماشا کنید.


سعید مکرمی در کارگاه “فریب ظواهر را نخور” به بیان تجربیات خویش از حوزه چاپ و نشر پرداخت، از دوران دانشجویی خود و تاسیس پژوهشکده تمدن اسلامی در بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا و اولین فعالیت های فرهنگی خویش سخن گفت.
‌‌
از دورانی گفت که کارمند نهاد کتابخانه های عمومی شده بود و با زندگی کارمندی میانه ای نداشت و تصمیم به تغییر گرفت، از چگونگی ورود به نهاد های فرهنگی و در اختیار گرفتن مدیریت آن و چگونگی مدیریت فرهنگی برای علاقه مندان صحبت کرد.
‌‌
سعید مکرمی کارگاه را با بیان تجربه های از مدیریت نشر اسم و کار کردن در حوزه چاپ و نشر به پایان برد.
‌‌

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید