خانه خانه1-3 حمله توپخانه‌ای علیه سیاست‌های جدید

حمله توپخانه‌ای علیه سیاست‌های جدید

به گزارش سایت راه‌نوشت، در هفته‌ای که گذشت چند خبر درباره برنامه‌های شبکه 3 در فضای مجازی وایرال شد. شبکه سلطنت‌طلب من و تو و چند کانال ضدانقلاب و اصلاح‌طلب مبدا این اخبار بودند. مساله آن‌ها برنامه‌های جدید شبکه 3 و اجرای حامد سلطانی و مهران رجبی در رسانه ملی بود. اما در میان رسانه‌های مختلف جمهوری اسلامی و شبکه‌های تلویزیون، چرا شبکه 3 سیما دائما مورد حمله مداوم توپخانه ضدانقلاب است؟

غایت یک رسانه حرکت از نقش پوششی به سوی عاملیت است. همه رسانه‌ها علاقه دارند به عنوان یک بازیگر جدی حاضر باشند و در دنیای واقعی تأثیرشان حس شود. رسانه ملی در چند مقطع توانسته به نقطه عاملیت نزدیک شود. این موضوع در جریان جشن کیلومتری عید غدیر یا اجتماع «سلام فرمانده» مشخص شد. نقش‌آفرینی شبکه 3 برای جریان ضدانقلاب روشن است و از دلایل آتش دائمی آن‌ها این عاملیت است.

جز چند مورد انگشت‌شمار، تمام سلبریتی‌های ایران از نرد‌بان صداوسیما بالا رفتند. همچنین از اهرم‌های برخی سلبریتی‌ها برای فشار به جمهوری اسلامی، استفاده از وابستگی صداوسیما به آنها بوده است اما شبکه ۳ در این سال‌ها نسل جدیدی از برنامه‌سازان را بالا آورده است. برنامه‌های «اعجوبه‌ها»، «میدون»، «مامان‌ها»، «بدون توقف»، «معلی»، «رویانیوم»، «خودمونی»، «پهلوون»، «سلام صبح بخیر» و «سیاست خارجی» بخشی از برنامه‌های جوان‌محور شبکه ۳ با رویکرد گذار از سلبریتی‌ها است؛ برنامه‌هایی که با یک بدنه جوان پا گرفته و در عین حال توجه مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کرده است.

ابرپروژه جریان رسانه‌ای ضدانقلاب بویژه در 50 روز گذشته، تزریق گسترده حس ناامیدی و رنج به جامعه بود. همزمان با این تلاش‌ و برای بر هم زدن این فضا، شبکه 3 چند برنامه گرم و بانشاط را بالا آورد؛ فصل جدید پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صداوسیما یعنی «اعجوبه‌ها» و «خودمونی» با اجرای حامد سلطانی و مهران رجبی در یک فضای گرم و خانوادگی و «رویانیوم» که یک برنامه جذاب علمی است. جریان معاند متوجه کارکرد این برنامه‌ها در لایه‌های مختلف جامعه شده و هجمه‌های صورت گرفته به برنامه‌های اخیر ریشه در این موضوع دارد؛ آنها بارها از حضور جوانان حزب‌اللهی در شبکه 3 سیما به عنوان یک زنگ خطر یاد کرده‌اند. در یادداشت‌های خود می‌نوشتند که شبکه جوان تبدیل به یک شبکه بدون برنامه و سریال و خشک حزب‌اللهی خواهد شد. آن‌ها می‌دیدند که شبکه 3 با بچه‌های جوان و حزب‌اللهی پر می‌شود و مأیوسانه از آینده آن صحبت می‌کردند. امروز اما خروجی شبکه 3 هم به لحاظ سریال‌سازی و هم به لحاظ برنامه‌سازی قابل دفاع است و همچنان این شبکه پرمخاطب‌ترین شبکه سازمان صداوسیما است. در عین حال در هر برنامه و سریال یک رویکرد انقلابی وجود دارد. مثلا سریال «بی‌همگان» که این روزها روی آنتن است، روایتی از جوانان حزب‌اللهی فعال در عرصه دانش‌بنیان دارد. این ماجرا در «رویانیوم» هم تکرار شده است. بقیه برنامه‌های شبکه نیز نسبتی با گفتمان انقلاب اسلامی دارد و صرفا جهت سرگرمی تولید نمی‌شود. امت حزب‌الله در شبکه 3 رو به جلو عمل کرده‌اند و این موضوع را رسانه‌های معاند برنمی‌تابند و از دلایل خط تخریبی همیشگی آن‌ها در نسبت با شبکه 3 این موضوع است.

منبع: وطن امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید