خانه خانه3 140 میلیون دلار پول سعودی برای یک فیلم ضد ایرانی / «جنگجوی...

140 میلیون دلار پول سعودی برای یک فیلم ضد ایرانی / «جنگجوی صحرا» گران‌ترین فیلم سینمای عربستان

به گزارش راه‌نوشت، یک شرکت سعودی با همکاری شرکت‌های تولید بین‌المللی «GB Pictures» و«AGC Studios»، مشغول فیلم‌برداری یک فیلم سینمایی با نام «جنگجوی صحرا» است.

برای تولید این فیلم سینمایی پرخرج که به نبرد «ذی‌قار» میان ارتش ایران و قبایل عرب در زمان پادشاهی خسروپرویز می‌پردازد بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده است. این فیلم از نظر تولید و بودجه، بزرگ‌ترین اثر عربستان محسوب می‌شود.

این اثر که حالا در شهرهای نئوم و تبوک (شمال عربستان سعودی) در حال فیلم‌برداری است، شامل گزیده‌ای از بازیگران بین‌المللی و عرب می‌شود با رهبری آنتونی مکی (بازیگر فیلم معروف کاپیتان امریکا) و نیز یک هنرمند سوری به نام غسان مسعود که نقش ملک نعمان بن المنذر و دختر او هند را بازی خواهد کرد. شخصیت او توسط عایشه هارت، بازیگر بریتانیایی-سعودی به تصویر کشیده شده است و بن کینگزلی، بازیگر بریتانیایی در نقش خسروپرویز ظاهر خواهد شد.

«جنگجوی صحرا» توسط کارگردان بریتانیایی رابرت وایات ساخته می‌شود؛ کسی که پیش از این کارگردانی فیلم‌های سینمایی «قمارباز»، «ظهور سیاره میمون‌ها» و یک «دولت اسیر» را انجام داده است.

عایشه هارت در مورد این پروژه گفته است استعدادهای عرب و غیر‎عرب در ترکیبی استثنائی دور هم جمع شده‌اند تا فیلمی فراموش‌نشدنی تولید کنند که هدفش برجسته سازی فرهنگ عربستان سعودی است. عایشه هارت اضافه کرد که این فیلم به تماشاگران فرصت تماشای هیجان‌انگیزترین و تأثیر‌گذارترین نبردهای تاریخ را می‌دهد.

جنگ ذی‌قار (یا ذوقار) پیش از بعثت پیامبر اسلام بین سپاه خسرو پرویز و قبایل بکر بن وائل، در جنوب عراق کنونی درگرفت.

منبع: روزپلاس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید