خانه یادداشت جدایی نادر از روشنفکران - بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم به...

جدایی نادر از روشنفکران – بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم به روایت یادگاری

به گزارش سایت راه نوشت، محمدحسن یادگاری متولد 1370در تهران وکارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه است. فیلم سازی را با طی دوره فیلم سازی درکانون سینماگران جوان و کانون فیلم دانشگاه تهران و کارگاه‌های مهرداد اسکویی و نادر طالب زاده، از سال 90 شروع کرده است.

کلیپ وی درباره نامه مقام معظم رهبری در نوروز 94 حدود نیم میلیون بازدید اینترنتی داشته است و مستند ” داوطلبین عزیز ” جایزه بخش نقد درون گفتمانی چهارمین جشنواره مردمی عمار را به خود اختصاص داده است.

“بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم ” عنوان مستندی از محمدحسین یادگاری است که درباره زندگی نادر ابراهیمی، نویسنده پرآوازه معاصر ایرانی است.

محمدحسن یادگاری کارگردان مستند «مردی که دوست می‌داشتیم» در گفت و گو با راه نوشت، درباره این مستند، گفت: با مطالعاتی که داشتم متوجه شدم «نادر ابراهیمی» شخصیتی بسیار متفکر و معتقد به اصول دینی و انقلابی است که هرچند در ابتدا برآمده از جریان روشنفکری است، اما بعد از مدتی با مطالعاتی که داشته است از این جریان جدا می‌شود و حتی به مقابله با آن می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه «نادر ابراهیمی» شخصیت بسیار جالب توجه و پرکاری داشتند افزود: ایشان فیلم سازی بودند که اصول اخلاقی را در صحنه فیلم برداری رعایت می‌کردند و اشخاصی مانند کیومرث پوراحمد و ابراهیم حاتمی کیا از شاگردان ایشان بوده اند.

این مستندساز جوان کشورمان تصریح کرد: نادر ابراهیمی به ابوالمشاغل معروف بود و چندین کار مانند نوشتن و فیلم سازی را همزمان و با کیفیت عالی انجام می‌داد.

یادگاری ادامه داد: این مستند را برای نشان دادن روحیه انقلابی «نادر ابراهیمی» که کمبود آن در هنرمندان احساس می‌شود و برای جبران محجور بودن ایشان در میان اهل فرهنگ ساختم و در واقع این مستند «داستان جدایی نادر از روشنفکران» است.

وی اظهار داشت: شخصیت «نادر ابراهیمی» به قدری جذاب و تأثیرگذار است که هیچ کس با درخواست همکاری برای ساخت مخالفت نمی‌کرد و اشخاصی مانند ابراهیم حاتمی کیا، کیومرث پوراحمد، مرتضی سرهنگی، مصطفی رحماندوست و حتی مخالفان فکری ایشان با ما همکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه ما ادعا داریم انقلاب اسلامی حرف هایی برای تمام سلایق دارد تصریح کرد: فیلم‌سازان باید بتوانند این ادعا را در عرصه فیلم‌سازی و جشنواره عمار آن را در انتخاب فیلم‌هایش نشان دهند.

یادگاری با بیان اینکه بسیاری از ایده‌های فیلم‌های داستانی از درون مستند بیرون می‌آید، خاطر نشان کرد: جشنواره عمار در مستندسازی توانسته تأثیرگذار باشد اما باید به گونه ای باشد که بتواند با فیلم هایش علاوه بر افراد مذهبی، اقشار مختلف مردم را به سینما بکشاند و اگر هر فیلم مانند سال‌های گذشته در دو نوبت اکران شود بهتر است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید