خانه خانه1-2 تلاش «فرمانروای آب» برای افشای دروغ‌پردازی‌ها علیه اسلام / انیمیشن سینمایی «فرمانروای...

تلاش «فرمانروای آب» برای افشای دروغ‌پردازی‌ها علیه اسلام / انیمیشن سینمایی «فرمانروای آب» به زودی اکران می‌شود

به گزارش راه‌نوشت، مجید اسماعیلی، کارگردان انیمیشن «فرمانروای آب» در گفت‌وگویی نحوه ورود خود را به سینما این‌گونه توضیح داد: فعالیت من در سینما از سال ۷۹ در مقام مدیرعاملی موسسه فرهنگی و هنری شهید آوینی آغاز شد.

در همان سا‌ل‌ها فیلم‌های بسیاری را تهیه کردم که «دلشکسته» یکی از آن تولیدات است. این فیلم با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

اما فعالیتم در حوزه انیمیشن از سال ۸۶ آغاز شد؛ در ادامه شرکتی را تاسیس کردم و در سال ۹۰ هم اولین کار انیمیشنم، «مسافر سامرا»، را هم تولید کردم.

انیمیشن «فرمانروای آب»

وی افزود: پس از «مسافر سامرا»، «فرمانروای آب» با همکاری یک تیم ۱۸۰ نفره ساخته شد، اما این‌که چرا این کار را ساختم، دلایل خاص خود را دارد که به آن اشاره‌ای مختصر می‌کنم.

ابتدا اینکه می‌خواستم آسیب‌شناسی از جریانات انحرافی که در تاریخ اسلام روی می‌دهد داشته باشم، به ویژه این‌که در اسلامی که دین مهربانی و دوستی است، برخی گروه‌ها به اسم اسلام دست به خشونت‌های نفرت‌آمیز می‌زنند. داعش و گروه‌های تکفیری نمونه‌ای روشن در این زمینه است.

این فیلم‌ساز ادامه داد: دلیل دیگر این‌که در این فیلم می‌خواستم اسلام واقعی را به دنیا نشان دهم؛ اقتداری که در خود امنیت و آسایش به همراه دارد و نمود آن در ایران اسلامی قابل لمس است.

در ضمن به واسطه این فیلم می‌خواستم به بسیاری از گفته‌های دروغی که از سوی غربی‌‌ها به اسلام نسبت داده می‌شود، اشاره کنم.

برای درک بهتر مثالی از یک فیلم هالیوودی می‌زنم که «دروغ های حقیقی» نام دارد. در این فیلم نقل قولی از زبان شخصیت منفی فیلم که مسلمان است بیان شده و آیه‌ای به دروغ به قرآن نسبت داده می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: در آن فیلم این آیه قرائت می‌شود «بکشید بزرگان کفر را به خاطر بی ایمانی‌شان»؛ این آیه به این شکل در قرآن نیامده است. این تحریف که آگاهانه در فیلم انجام شده تنها به خاطر آسیب رساندن به اسلام است که باید جدی به آن نگریسته شود.

این فیلم‌ساز انیمیشن اضافه کرد: با توجه به توضیح فوق، پیام اصلی و مدنظر فیلم توجه به عهده و پیمان است و نقشی که این مهم در اسلام ناب محمدی داراست. داستان فیلم هم بر این مبنا، پیرامون پدر و پسری است که از هم دور افتاده‌اند و برای رسیدن به عهد و پیمانی که بسته‌اند تلاش بسیاری انجام می‌دهند، اما آنچه آنان را دچار زحمت می‌کند درگیری با گروه‌های تکفیری است.

هم‌چنین به بهانه روایت قصه، چهره واقعی گروه‌های تکفیری ترسیم می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این‌که لزوما یک کارگردان انیمیشن لازم نیست که خود انیماتور باشد، گفت: در سینمای دنیا این‌گونه باب نیست که کارگردان انیمیشن خود حتما انیماتور باشد.

مثال‌های بسیار زیادی هم در این زمینه وجود دارد. برای مثال در فیلم «تن تن» که کارگردانی آن را اسپیلبرگ بر عهده دارد، فیلم‌ساز خود انیماتوری نکرده، بلکه عملیات کارگردانی کار بر عهده‌اش بوده است.

این کارگردان انیمیشن در پایان تاکید کرد: اگر داستان فیلم «فرمانروای آب» در شکل رئال آن می‌خواست خلق شود، هزینه‌ای بسیار بالا بر جا می‌گذاشت. البته در انیمیشن هم سرمایه خاص خود را می‌خواهد، اما واضح است که مقدارش از سینمای رئال کمتر است.

پویانمایی سینمایی «فرمانروای آب» به زودی در سراسر کشور روی پرده‌ی سینماها می‌رود و در مناطق فاقد سینما نیز توسط جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار اکران می‌شود. علاقه‌مندان به اکران این انیمیشن می‌توانند از طریق سایت عماریار اقدام کنند.

منبع: ایکنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید