خانه خانه1-1 به سمت «قبله عاشقی» با «قطار قم-مشهد» / در دهه کرامت، همگی...

به سمت «قبله عاشقی» با «قطار قم-مشهد» / در دهه کرامت، همگی تو را می‌خوانیم

به گزارش راه‌نوشت، ساخت نماهنگ و سرودهایی با محوریت ائمه و آموزه‌های دینی، حماسی و انقلابی همواره مورد توجه مردم قرار گرفته و از آن استقبال کرده‌اند.

در اوایل انقلاب و چند صباحی قبل از آن، نماهنگ و سرودهایی تولید شد که شور انقلابی و روحیه حماسی و هویت ملی و دینی مردم را تقویت کرد اما متاسفانه در سال‌های پس از جنگ به بوته فراموشی سپرده شد و دشمن توانست از این خلاء استفاده و با تولید محصولات مستهجن با تمام قوا ما را دچار هجمه فرهنگی کند.

تاثیرگذاری نماهنگ و سرودهایی با مضامین دینی و اجتماعی در تربیت‌پذیری و هویت‌بخشی به جامعه برکسی پوشیده نیست؛ از اجرای سرود «الله الله» رضا رویگری و سروده‌های استاد حمید سبزواری تا کارهای باارزش «مرد هزار آهنگ» مرحوم احمدعلی راغب و تا اجرای سرود «سلام فرمانده» ابوذر روحی، همه و همه مبین این موضوع است که با توجه به نیاز جامعه برای درک مفاهیم دینی و انقلابی و حفظ روحیه حماسی و تقویت
هویت ملی و اسلامی باید صدها کلیپ و سرود، مشابه سرود «سلام فرمانده» تهیه و اجرا شود تا شاید بتوان بخشی از تهاجمات فرهنگی دشمن را خنثی کرد. هرچند که همچنان جای خالی تولیدات فرهنگی، مذهبی و انقلابی خالیست ولی اگر معدود آثار هنری مناسبِ تولیده شده جایی برای دیده شدنش در جامعه فراهم نشود، کار تولیدکنندگان ابتر و بی‌اثر می‌ماند.

جهت استفاده شما همراهان گرامی در دهه کرامت یک بسته جامع نماهنگ آماده کرده‌ایم که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم:

نماهنگ «قطار قم مشهد»

«قطار قم مشهد» روایت شاعری است که به مناسبت دهه‌ی کرامت که ابتدای آن ولادت حضرت معصومه (س) است و پایان آن ولادت امام رضا علیه السلام، به زیارت حضرت معصومه در شهر قم رفته و سپس با قطاری که از قم به مشهد می‌رود به زیارت علی ابن موسی رضا (ع) مشرف می‌شود.

نماهنگ «نقره جادو»

نماهنگ «نقره جادو»؛ در روز میلاد امام رضا (ع) ویژه برنامه‌ زنده‌ای در حال پخش است. شاعری دکلمه‌ای می‌خواند. زائران به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و آن دکلمه، بینندگان تلویزیون را با پای دل، به زیارت امام رضا (ع) می‌برد.

مجموعه نماهنگ «شمسه رضوان»

مجموعه نماهنگ «شمسه رضوان» توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به مناسبت میلاد امام‌رضا(ع) تهیه شده و شامل نماهنگ‌های «پرواز» با صدای مجید اخشابی، «سلطان دل» با صدای علی جان‌گورل، «حج تهیدستان» با صدای حجت اشرف‌زاده، «جام گلاب» با صدای جمشید عزیزخانی، «حضرت نور» و «زیارت» با صدای علیرضا افتخاری، «نفس بهار» با صدای عبدالحسین مختاباد و «دخیل» با صدای ودود موذن‌زاده می‌باشد.

نماهنگ «دل ایران»

نماهنگ «دل ایران»، با مضمون همدلی و یکرنگی بین اقوام ایرانی ساخته شده است. این نماهنگ با نگرشی بر نیاز مبرم این دوران به اتحاد و یکپارچکی اقوام ایرانی طراحی شده تا نشان دهد مردم میهن عزیزمان ایران علیرغم تنوع فرهنگی و اقلیمی موجود در این جغرافیا با توسل بر فرهنگ شیعه زیر بیرق ائمه علیهم السلام گرد هم آمده‌اند.

مجموعه نماهنگ «رضوی»

نماهنگ «پلاک هشتم» با صدای ایمان کاظمی، «قبله عاشقان» و «باد زانو می‌زند»،«یار خراسانی» و «ماه شب افروز» با صدای حسام‌الدین سراج و «راز غریب» با صدای امیرحسین مدرس از مجموعه نماهنگ رضوی می‌باشند که توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به تولید رسیده‌اند.

نماهنگ‌های زیبای «داغ محبت» و «ترجمان باران» با صدای حسام‌الدین سراج و نماهنگ «حرم امن» توسط گروه سرود رویش از دیگر نماهنگ‌های تهیه شده در موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است.

جهت مشاهده هر یک از این نماهنگ‌ها، روی نام آن در متن کلیک کنید یا به سایت عماریار مراجعه فرمایید.

نویسنده: اکرم حیدری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید