خانه از امروز به زودی - دانلود کارگاه آموزشی تجربه سال ها مستندسازی آرشیوی با...

به زودی – دانلود کارگاه آموزشی تجربه سال ها مستندسازی آرشیوی با مهدی نقویان – نور، صدا، آرشیو

شما وقتی کلمه آرشیو را می شنوید یاد چی می افتید؟یاد خاطرات گذشته؟عکس های آلبوم های قدیمی؟حالا این خاطرات را در ابعاد یک ملت در نظر بگیرید.اتفاقات،خاطرات،و تلخی ها و شیرینی های زندگی یک ملت.

یکی از مدیوم هایی که همه این خاطرات را می تواند برای ما زنده کند و از جلو چشم هایمان عبور دهد،فیلم های مستند است آنهم از نوع آرشیوی است که به خوبی ظرفیت پیاده کردن محتوا های تاریخی و نوستالوژی های زیبای زندگی را دارند.

مهدی نقویان را همه با مستند های آرشیوی اش می شناسند او بعد از سالها مستند سازی، حالا سبک خود را شناخته است و به خوبی روی آرشیو و کار کردن با آن مسلط است. از اولین اثرش “گاو خشمگین” که نقویان را بیشتر با او می شناسند و یک دید نو از ساختار اقتصادی آمریکا را به مخاطبان معرفی کرد تا “رمز و راز ملکه”، که پرده از سر های مگوی دربار انگلستان برداشت. تا مستند های تلوزیونی “خارج از دید 1و “2 و “در برابر طوفان 1و 2” و “روایت رهبری” که این روز ها که جز پربیننده ترین مستند های سیما شده است.

ویژگی بارز مستند های نقویان این است که با اینکه موضوعات اکثر مستند هایش تاریخی است اما همیشه حرفی تازه برای گفتن داشته است و زاویه دید جدیدی نسبت به سوژه را به روی مخاطب باز کرده است و به خوبی دراماتیزه شده و کشش خوبی را ایجاد می کند.

پس اگر شما هم علاقه مندید که از رمز و راز کار های مهدی نقویان و تجربه های او در فیلمسازی و مستند سر دربیاورید، تشریف بیارید به سایت عماریار کارگاه آموزشیش رو دانلود کنید.

نقویان در این کارگاه با تمرکز بر مستند های آرشیوی؛ به بیان تجربه های خویش از سالها مستند سازی آرشیوی و کار با آرشیو برامون می گه، این که چگونه با آرشیو کار کنیم، تحقیق و جست و جو کنیم و حتی این که چطور مذاکره با نهادها و سازمان ها تا آرشیو به دست بیاریم.

نقویان تو این کارگاه می گه که تهیه و پیدا کردن آرشیو اصلا کار آسانی نیست و این تصور که اگر شما یک کار آرشیوی ساختید،بعد از آن کار شما آسان می شود، اشتباه است

اون کار آرشیوی را مستلزم صبر و حوصله فراوان و دقت در انتخاب تصاویر و فیلم ها جهت ساخت یک اثر با کیفیت می دونه.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید