خانه خانه3 برنامه استعدادیابی سرود به زودی در قاب تلویزیون

برنامه استعدادیابی سرود به زودی در قاب تلویزیون

برنامه تلویزیونی «هماهنگ» با رویکرد سرود و موسیقی، با سفر به اقصی نقاط ایران برای پخش از سیما آماده می‌شود.

به گزارش سایت راه‌نوشت، ضبط برنامه تلویزیونی هماهنگ به تهیه‌کنندگی سیدمحمدصادق حسینی و طراحی و کارگردانی مهدیار عقابی در فاز اول در قالب کارناوال ملی برای پخش از تلویزیون آغاز شده است. هماهنگ، برنامه ملی استعدادیابی در حوزه سرود و دریچه‌ای جدید به سرود و موسیقی در کشور است که طرح و پژوهش آن از زمستان سال ۱۳۹۹ و پیش‌تولید رسمی آن از زمستان ۱۴۰۰ آغاز شده است.

بر این اساس در چند ماه گذشته بیش از ۸۰۰ گروه سرود در کشور شناسایی و پس از دریافت آثار ارزیابی شدند که در نهایت گروه‌های برگزیده در سراسر کشور برای مرحله مقدماتی انتخاب و رقابت خود را در قالب کارناوال کشوری در چند استان آغاز خواهند کرد؛ پس از این مرحله گروه‌های برتر برای حضور در قسمت‌های نهایی انتخاب خواهند شد.

گروه‌های برتر مرحله مقدماتی، مجوز حضور در برنامه اصلی را که با حضور اساتید نام‌آشنای حوزه موسیقی و اجرای خلاق در استودیو هماهنگ برگزار می‌شود خواهند گرفت و در مرحله اصلی به شکلی متفاوت و جذاب به رقابت خواهند پرداخت. ساخت این برنامه که محصول «موسسه مأوا» است، از چندی پیش آغاز شده و بزودی از تلویزیون پخش خواهد شد. مساله «سرود» چند سالی است که مورد توجه جدی مجموعه ماوا قرار گرفته است.

رهبر انقلاب در یکی از بیانات‌شان پیرامون «سرود» و در اهمیت ترویج آن فرمودند: «سرود یک نوعی از شعر بسیار پرتأثیر است، اثرگذار است. از بسیاری از انواع شعر، شاید بگوییم از همه‌ انواع شعر اثرگذاری‌اش بیشتر است؛ یعنی گسترش اثرگذاری و سرعت اثرگذاری آن بیشتر است. فرض کنید اگر ما یک سرود مناسبی مناسب با وضع زمان داشته باشیم که این را جوان‌ها در اردوها بخوانند، مثلا یک مشت جوان در کوهنوردی که می‌روند با همدیگر بخوانند؛ در اجتماعاتی که هست بخوانند؛ فرض کنید یک مشت جوان در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن همان سرود را بخوانند. اینها خیلی چیزهای مهمی است، اینها تکرار معارف و گسترش دادن معارفی است که ما احتیاج به گسترش آنها داریم. سرود این کار را می‌کند و زود هم اثر می‌گذارد. فرهنگ‌سازی می‌کند؛ یکی از خصوصیات سرود این است که در جامعه فرهنگ‌سازی می‌کند و سطح هم نمی‌شناسد؛ یعنی از سطوح بالای معرفتی و علمی و مانند اینها تا سطوح عامه‌ مردم همه را با سرعت فرا می‌گیرد.»

منبع: روزنامه وطن امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید