خانه خانه2 بامروت‌نژاد: کیفیت و کمیت جشنواره عمار در دوازدهمین دوره رشد محسوسی داشته...

بامروت‌نژاد: کیفیت و کمیت جشنواره عمار در دوازدهمین دوره رشد محسوسی داشته است

به گزارش راه‌نوشت، حامد بامروت‌نژاد، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، دیشب در برنامه هفت حضور یافت و به تشریح عملکرد این جشنواره در طی دوازده سال برگزاری آن پرداخت. در ادامه خلاصه‌ای از صحبت‌های بامروت‌نژاد در این برنامه را مرور می‌کنیم:

حامد بامروت‌نژاد:

جشنواره مردمی عمار از سال ۸۹ برگزار شد که تلاش داشت تریبونی باشد برای فیلمسازانی که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. این دیده شدن فیلمسازان سال به سال بیشتر شد و قالب ها و موضوعات هم کم کم به جشنواره اضافه شدند.

قصد جشنواره عمار این بود که این نیروهای متخصص به سینما اضافه شوند و مخاطبان سینما هم گسترش پیدا کند. بسیاری از شهرها زیر ساخت های سینما را ندارد و عمار سعی کرد مردم این شهرها را مخاطب سینما کند و در کنار آن ذائقه جدیدی را هم ایجاد کند.

امسال در دوازدهمین دوره میزان کیفیت و کمیت جشنواره رشد محسوسی داشته است. بیش از سه هزار اثر به جشنواره آمده است. بیش از پانصد فیلم در بخش فیلم ما حضور دارند که فیلم‌های اول تجربی است. هفتصد اثر در بخش مستند حضور خواهند داشت و چهارصد اثر  در بخش داستانی که از شنبه در سینما فلسطین و پلتفرم عماریار اکران خواهد شد.

در توزیع آثار از دوره ششم یک راهبرد جدید داشتیم که سعی کردیم مخاطب را تبدیل به مشتری کنیم. فیلم هنگامه اولین فیلمی بود که بلیط فروشی اختیاری داشت و هشتاد میلیون فروخت. این شروع این راهبرد بود و این روزها فیلم منصور در شهرهای بدون سینما توانسته بیش از صدهزار مخاطب داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید