خانه خانه3 انتقاد نشر شهید کاظمی به سریال شهید طهرانی مقدم/ تیری که به...

انتقاد نشر شهید کاظمی به سریال شهید طهرانی مقدم/ تیری که به خط مقدم خورد

به گزارش راه نوشت، انتشارات شهید کاظمی، نسبت به پخش مینی سریال خط مقدم به کارگردانی شهریار بحرانی، متنی را منتشر کرد و از این سریال انتقاد کرد.

متن انتقاد نشر شهید کاظمی به سریال خط مقدم

این روزها بازار خط مقدم کمی داغ تر از قبل است. خط مقدمی که به عنایت بعضی از دوستان کمی تخریب شده است.

شاید شما هم سریال خط مقدم را دیده باشین، همان سریالی که قبلا در قالب فیلم سینمایی ساخته شده بود؛ ولی به‌علت مشکل کرونا پخش نشد و بعد تبدیل شد به یک مینی سریال… سریالی که نامش آفتاب نیمه شب بود و بعد شدخط مقدم!

فکرش را هم نمی‌کردیم که انقد مورد نقد اهالی فرهنگ قرار بگیرد و جریان ساز شود؛ اما واقعیتش این است که ما هم چون شما از محتوا و کیفیتش اطلاع نداشتیم، حتی بدون اطلاع ناشر و نویسنده اسمش را تغییر دادند به خط مقدم…
و البته فقط یکی دو روز قبل از پخش در شبکه ملی تماسی گرفته شد که در جریان باشیم…!

چه فرقی می‌کند ما در جریان باشیم یا نباشیم دیگر کار از کار گذشته بود… نه می‌توانستیم اسم را تغییر بدهیم نه محتوا را… و عدم رضایت خودمان را اعلام کردیم و مالکیت معنوی نام و محتوای کتاب و توجیه‌شان کردیم که شرعا و قانونا خلاف است…

هرکس نداند شما بهتر می‌دانید که نشر شهیدکاظمی هیچ وقت دنبال اسم و رسم نبوده و اصلا این چیزها برایمان مهم نیست؛ اما اینکه بدون اطلاع نام کتابی که رسما و قانونا باید مجوز و اجازه اش از ناشر و نویسنده گرفته می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت حداقل کاری بود که متاسفانه نشد و صد البته که این همه اصلا مهم نیست؛ که ما و کتاب فدای یک تار موی حاج حسن. همه ناراحتی و گله‌مان به خاطر حیف شدن سوژه و قهرمانی است که می توانست یک بار دیگر احساس غرور و توانمندی ملی را در مردم زنده و بارور کند و نکرد.
چیزی که مردم در این برهه خیلی به آن نیاز داشتند.

کتاب خط مقدم
کتاب خط مقدم


قابل توجه است که استفاده از نام و یا محتوای کتاب جهت ساخت مستند، سریال، فیلم، کتاب صوتی، پادکست و یا هربرداشت دیگر شرعا و قانونا نیاز به اجازه انتشارات و نویسنده بعنوان مالک اثر دارد. و هر کاری در این راستا تولید شود میتواند پیگیرد قانونی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید