خانه خانه3 انتقاد تند بهروز افخمی از موضع‌گیری سلبریتی‌ها + فیلم

انتقاد تند بهروز افخمی از موضع‌گیری سلبریتی‌ها + فیلم

به گزارش سایت راه‌نوشت، بهروز افخمی که در برنامه ثریا با موضوع «جنگ رسانه‌ای ایران و جهان» حضور یافته بود در پاسخ به این سوال که آیا سینمای ما توانسته تصویر درستی از ایران نشان بدهد گفت: نه تنها سینمای ایران بلکه تلویزیون هم نتوانسته تصویر درستی از ایران چه برای داخل کشور و چه برای خارج از کشور ارائه دهد. ساخت برنامه‌های نمایشی در تلویزیون مسئول بخشی از این آشوب‌ها و بهم ریختگی‌هاست. در واقع تربیت کردن یا بی‌تربیت کردن سلبریتی‌هایی که در موضعی نیستند که بتوانند در مورد مسائل پیچیده‌ای مثل مسائلی که این روزها دارد اتفاق می‌افتد به درستی اظهار نظر کنند ولی خودشان را موظف می‌دانند که اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: این موضعی که پیدا کرده‌اند و اهمیتی که برای خودشان تصور می‌کنند برای این است که ما فیلمسازی را یادمان رفته. اگر نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و … نباشند بازیگری هم نیست. بازیگر باید سر جای خودش بنشیند و کار خودش را درست انجام دهد. برخی از بازیگران تلویزیون به محتوای فیلمنامه‌ای که دارند بازی می‌کنند هیچ اعتقادی ندارند.

کارگردان فیلم روباه بیان کرد: من نزدیک 40 سال است که در تلویزیون و سینما فیلمسازی می‌کنم اما هیچ وقت صحنه‌ای که زیر سقف زن مسلمان جلوی شوهرش در غیر حضور نامحرم روسری سرش باشد نساخته‌ام. به نظرم این وهن اسلام است. وضعیت مسخره‌ای که در مورد حجاب به وجود آمده، در تلویزیون و سینمای خودمان نمایش داده شده. بعد هم می‌گویند مردم عادت می‌کنند و این را به عنوان یک قرارداد می‌پذیرند. اگر جایی از دنیا که از اسلام خبر نداشته باشند این فیلم‌ها را نمایش بدهند مردم می‌گویند آیا ایران اینطوری هست که زن جلوی شوهرش در خانه باید حجاب داشته باشد؟

وی در پایان گفت: ما زمانی که می‌خواستیم برنامه هفت را شروع کنیم آقای پورمحمدی یک نصیحت خوب به ما کرد. ایشان گفتند «فیلمسازهای ما از تهران که بیرون نمی‌روند هیچ، خود تهران را هم نمی شناسند. » بعد فکر می‌کنند باید حتما اظهار نظر کنند راجع به اتفاقاتی که دارد درون مملکت می‌افتد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید