خانه یادداشت از فروش کتاب کمونیست ها تا نگارش زندگی نامه رهبری – مستند...

از فروش کتاب کمونیست ها تا نگارش زندگی نامه رهبری – مستند هدایت الله مستندی درباره زندگی پر فراز و نشیب یک نویسنده

به گزارش سایت راه نوشت، هدایت الله بهبودی از آن دست نویسندگانی است که زندگی اش فراز و نشیب های جالبی داشته است و آن گونه که خودش تعریف می کند روزگاری روبروی دانشگاه تهران کتاب های کمونیست های می فروخته و به پیشنهاد دوستش به آلمان می رود تا دندانپزشکی بخواند و دست تقدیر او را به ایران باز می گرداند.

هدایت الله بهبودی از جمله نویسندگان مطرح در ادبیات مقاومت است که نامش برای خیلی از اهالی فرهنگ و هنر آشناست و از جمله کتاب های این نویسنده مطرح می توان به انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک و روزشمار تاریخ معاصر اشاره کرد

مستند «هدایت الله» مستندی پرتره از زندگی هدایت الله بهبهودی، این نویسنده انقلابی است که برای اهالی فرهنگ و هنر که در فضای هنری جبهه فرهنگی انقلاب تنفس می کنند می تواند جذاب و دیدنی باشد.

در این مستند مخاطب با حلقه اولیه و روند شکل گیری دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری که بعدها به شکل گیری خاطرات شفاهی و ادبیات جنگ تأثیرگذار بود آشنا می شود.

شاید یکی از ایرادات مستند هدایت الله راوی و صدای نریشن آن است، ناصر طهماسب که این سال ها یکی در میان صدایش در مستندها شنیده شده شاید گزینه مناسبی برای گویندگی یک مستند پرتره نبود.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید