خانه دسته‌بندی نشده از فرش تا عرش در مستند «قصه رسیدن»/ روایت مردان و زنانی...

از فرش تا عرش در مستند «قصه رسیدن»/ روایت مردان و زنانی که با سرمایه صفر شروع کردند

به گزارش راه نوشت، مجموعه 13قسمتی «قصه رسیدن» به کارگردانی مشترک امیرحسین خلیل‌زاده و محمدرضا محب‌آل‌عبا پنج‌شنبه‌های هر هفته روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش روابط‌عمومی شبکه مستند، «قصه رسیدن» تولید جدید شبکه مستند سیماست که از روز پنج‌شنبه 22مهرماه روی آنتن رفته و هر هفته در این روز پخش خواهد شد. این مجموعه 13قسمتی به کارگردانی مشترک امیرحسین خلیل‌زاده و محمدرضا محب‌آل‌عبا تولید شده و قصه زنان و مردانی را روایت می‌کند که با سرمایه اندک موفق به تولید صنعتی شده‌ و از نقطه صفر به پیشرفت قابل‌توجه رسیده‌اند.

سوژه مستند «قصه رسیدن»

خلیل‌زاده با اشاره به سوژه «قصه رسیدن» گفت:«در این مجموعه افرادی را می‌بینیم که با دست خالی و بدون داشتن سرمایه، کارگاه تولیدی راه‌اندازی کرده و با وجود چالش‌ها و موانع پیش‌رو به فعالیت خود ادامه داده‌اند. آنان در مواجهه با مشکلات ناامید نشده و با خلاقیت خود، امکان‌های گوناگونی را ایجاد کرده‌اند. او درباره پیش‌تولید این اثر گفت: در مرحله پیش‌تولید، پژوهش‌های گسترده‌ای برای یافتن و گزینش سوژ‌ه‌ها انجام شد.

تلاش کردیم افرادی را انتخاب کنیم که دغدغه تولید داشته و با هر آنچه در اختیار دارند فعالیت تولیدی خود را آغاز و خلاقانه عمل کرده باشند. با توجه به استقبال مخاطبان شبکه مستند از «قصه رسیدن» که پیش‌تر نیز از این شبکه پخش شده بود، سری دوم آن در ۱۳قسمت تولید و آماده پخش از این شبکه شده است.»

هدف از تولید این مستند

خلیل‌زاده با اشاره به هدف خود از تولید این مستند گفت:«هدف از تولید و نمایش این مجموعه مستند این است که مخاطبان افرادی را ببینند که حتی در شرایط نابسامان دغدغه تولید داشته داشته و با دست خالی مفید و موثر عمل کرده‌اند. با توجه به قالب تلویزیونی مجموعه و مخاطب گسترده این رسانه، تلاش کردیم تا روایت‌مان با قصه‌گویی همراه باشد و فراز و فرودهای زندگی و کار آنان در فضایی شاد و سرحال بیان شود. این موضوع کمک می‌کند تا مخاطب به‌سادگی با مجموعه و سوژه‌های آن ارتباط برقرار کند.»

خلیل‌زاده درباره سوژه اولین قسمت مجموعه «قصه رسیدن» گفت:«این قسمت برشی از زندگی و فعالیت الیار رهبر، معماری است که با الهام از فرم‌های معماری معاصر ایران وسایل تزیینی و کاربردی تولید کرده است. این قسمت از برنامه روز پنج‌شنبه 22 مهرماه ساعت19:30 روی آنتن رفت و بازپخش آن جمعه ساعت۳ بامداد و 13 بود.»

منبع:صبح نو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید