خانه دسته‌بندی نشده اتاق جنگ؛ پاسخ به سؤالات سرنوشت‌ساز

اتاق جنگ؛ پاسخ به سؤالات سرنوشت‌ساز

هنوز برای بسیاری از افراد به خصوص آن‌هایی که دوران دفاع‌مقدس را ندیدند و درک نکردند، ابهامات فراوانی در خصوص جنگ 8 ساله‌ی ایران و عراق و به خصوص چرایی پذیرش قطعنامه از طرف امام خمینی(ره) وجود دارد. «مصطفی حریری» برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ افراد سرنوشت‌ساز جنگ نظیر «اکبر هاشمی رفسنجانی» (رئیس شورای عالی دفاع) «حسن روحانی» (رئیس کمسیون دفاع مجلس شورای اسلامی) «محمد جواد لاریجانی» (معاون وزیر خارجه) «محسن رضایی» (فرمانده‌ی وقت سپاه پاسداران) و برخی مسوولان بلند پایه‌ی سیاسی- نظامی کشور رفته و صحبت‌های کنار هم چیده شده‌ی این افراد تعدادی از ابهامات دفاع‌مقدس را برای مخاطبان برطرف می‌کند.
«حریری» درباره‌ی مستند خود می‌گوید: «سیاست‌ها در تصمیم گیری نقشه راه جنگ به خیلی از موارد ارتباط دارد که از جمله آن موارد می‌توان به ارتباط عناصر قدرت در حکومت، اختلافات و رقابت سیاسی، اندیشه سیاست‌مداران زمان جنگ، نگاه اقتصادی آن دوران و… اشاره کرد. در این فیلم می‌بینیم افرادی که ظاهرا همگی در یک جبهه هستند دارای ریشه ایدئولوژیک متفاوت هستند. مستند «اتاق جنگ» می‌تواند در تفسیر اتفاقات بعد از دفاع مقدس نیز کمک کند، چرا که به افراد و رویکرد‌ها می‌پردازد.»
این مستند که در مرکز مستند «میثاق» و تهیه‌کنندگی «سلیم غفوری» ساخته شده، پیش از این در جشنواره «سینما حقیقت» نیز اکران و نامزد دریافت جایزه بهترین نویسنده گفتار متن از بخش«مسابقه ملی» و بهترین کارگردانی مستند بلند از بخش «شهید آوینی» این جشنواره شد و در بخش مسابقه پنجمین جشنواره عمار نیز حضور داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید