خانه دسته‌بندی نشده ابو مهدی المهندس که بود؟ لاروبی از مستند قائد الحشد می گوید

ابو مهدی المهندس که بود؟ لاروبی از مستند قائد الحشد می گوید

مهدی لارویی، کارگردان «مستند قائدالحشد» درباره این اثرِ حاضر در جشنواره عمار با اشاره به این که این مستند درباره شهید ابومهدی المهندس است، گفت: من و گروهم در مستندمان تلاش کردیم قطره‌ای از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ابومهدی المهندس را نشان دهیم.

لاروبی تصریح کرد: به همین دلیل به عراق سفر کردیم و با برخی از فرماندهان حشد الشعبی که از دوستان ابومهدی بودند، مصاحبه کردیم. جا دارد که سال‌های سال، فیلم سازان و مستند سازان روی زندگی این بزرگ مرد کار و مردم را با بخشی از کار‌هایی که ابومهدی انجام داده، آشنا کنند.

ماجرای رشادت های ابومهدی المهندس در قالب یک مستند

این کارگردان در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این مستند بیان شده بود، شکست محاصره آمرلی بود. وقتی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر محاصره آمرلی را شنیدند، به اصرار حاج قاسم با بالگردی در آن منطقه پر خطر حضور پیدا و خودشان فعالیت‌های نظامی آنجا را مدیریت کردند. وقتی پس از شهادت حاج قاسم برای ساخت مستند وارد این شهر شدیم، احساس کردیم آمرلی شهری در ایران است؛ چراکه شهر مملو از عکس‌های حاج قاسم بود.

وی درباره نکات ویژه‌ای که در این مستند وجود دارد، اظهار کرد: آرشیوی که به آن دست پیدا کردیم، اطلاعات جالب و متفاوتی از شهید المهندس بزرگوار به ما داد. همین موضوع باعث شد که برخی از نکات درباره ابومهدی را برای اولین بار در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید