خانه گفت و گو «آن شش نفر» قیام نخستین گروه علیه پهلوی / پاسخ به برخی...

«آن شش نفر» قیام نخستین گروه علیه پهلوی / پاسخ به برخی ابهامات / گفت و گو با کارگردان

محمدعلی یزدان‌پرست، کارگردان سینمای مستند، در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به مستند «آن شش نفر»، اظهار کرد: این مستند روایتی گمشده از تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران است.

این مستندساز در ادامه گفت: این مستند روایتی از شکل‌گیری و فعالیت‌های اولین گروه انقلابی است که علیه حکومت پهلوی قیام کردند؛ گروه انقلابی ابوذر که در سال ۱۳۴۷ فعالیت خود را شروع کرد و تنها به مدت پنج سال توانست خودش را به عنوان یک گروه تأثیرگذار بر سقوط رژیم پهلوی ثابت کند ضمن اینکه در این مستند اسنادی به نمایش گذاشته می‌شود که پرده از برخی ابهامات ۵۰ ساله برمی‌دارد.

این کارگردان عمده‌ترین دلیل ساخت این فیلم مستند را معرفی نوجوانان عاشق کمتر دیده‌شده، برشمرد و افزود: در طول پژوهش مستند «آن شش نفر» متوجه شدم که ابهامات زیادی در معرفی این نوجوانان به مردم، نظیر ابهاماتی که دلیل بسیاری از کدورت‌ها بین خانواده‌ها شده بود، وجود دارد. پژوهش و تولید این فیلم حدود یک سال و نیم به طول انجامید که دلیل طولانی شدن مستند «آن شش نفر»، تولید بخش‌هایی از فیلم با تکنیک کمیک موشن بود.

وی بیان کرد: «آن شش نفر» پیام‌های زیادی دارد که بسیار علاقه‌مندم مخاطب خودش به‌ تناسب پیش‌فرض‌هایی که دارد مفاهیم فیلم را کشف کند چون این مستند کدهای زیادی دارد که هر مخاطبی می‌تواند به‌زعم خودش از آنها رمزگشایی کند.

وی با اشاره به هزینه‌های ساخت فیلم «آن شش نفر» گفت: هزینه تولیدی برای این فیلم به خاطر زمان زیاد تولید، سفر به سه شهر برای تولید و استفاده از انیمیشن و جلوه‌های ویژه کامپیوتری برای فضاسازی دوران قبل از انقلاب و فعالیت‌های گروه نسبتاً زیاد بود اما هزینه اصلی برای پژوهش و پیدا کردن اسنادی بود که برای حرف اصلی فیلم ضروری بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید