خانه خانه3 آنه خدیجه را جوانان ببینند / نگاهی به مستند آنه خدیجه

آنه خدیجه را جوانان ببینند / نگاهی به مستند آنه خدیجه

به گزارش سایت راه نوشت، آنه خدیجه از آن دسته زنانی است که می شود به آن ها گفت شیرزن! البته خیلی با این اسم موافق نیستم چون بنظر من این اسم بزرگی و عمق توانایی‌های ایشان را نشان نخواهد داد.

آنه خدیجه از جمله زنانی است که باید به عنوان الگو معرفی شود اما نه فقط برای زنان که برای همه ی مردم. حتی برای آقایان!

راحت طلبی و تن پروری یکی از معضلات فراگیر جامعه ی امروزی است آن هم به بهانه های واهی. جوانی که سالم است و هر امکاناتی که نیاز دارد در اختیارش قرار گرفته، اما عملا بار مثبتی نه برای خود و نه برای جامعه بر نمی دارد.
شاید آنه خدیجه بتواند مسیر را برای این دسته از جوانان و جوانانی که درگیر مشکلات جسمی و روحی هستند روشن کند.

گرچه این روشنی کافی نیست. چرا که جوان امروز در خانواده های فرزند سالار رشد کرده و تنبلی اش ریشه ای تر از این حرفها است! در مستند «آنه خدیجه» شاهد حرف های پسر کوچک و دختر ایشان بودیم گاهی حرف ها کسل کننده و کلیشه ای می شد.

شاید بهتر بود حرف های خودمانی تری در این مستند زده شود. تا مخاطب بهتر با آن انس بگیرد، وقتی صحبت از از کلاس ها و شاگردان ۵۰۰ نفری آنه خدیجه شد مخاطب را به انتظار دیدن این کلاس ها می نشاند ولی این اتفاق نیفتاد!

چقدر جای خاطرات آنه خدیجه با کودکان هم سن و سالش و برخورد آن ها با ایشان در مستند خالی بود. و همینطور جای نظر دوستان و همسایه ها و فامیل دورتر ایشان ما در مستند تنها فرزندانش را می بینیم که از نظر من کافی نیست.
سختی های آنه خدیجه را می شد بهتر و ملموس تر به مخاطب نشان داد. می شد برش هایی از زندگی او را هرچند کوتاه به نمایش گذاشت.

در واقع می شد حق مطلب را در مقابل زنی نمونه بهتر ادا کرد.

جهت تماشای این مستند می توانید به سایت عماریار مراجعه کنید.

نویسنده : مهدیه حاجی زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید