خانه خبر آغاز عرضه اینترنتی مستند «خانه ای در تاریکی» - شفافیت در مجلس...

آغاز عرضه اینترنتی مستند «خانه ای در تاریکی» – شفافیت در مجلس سوژه یک مستند گزارشی

مستند «خانه ای در تاریکی» تازه ترین اثر رونمایی شده از سازمان هنری رسانه ای اوج است که به بررسی اهمیت شفافیت در مجلس می پردازد، این مستند تلاش دارد تا با بررسی شفافیت حضور و غیاب، شفافیت هزینه‌ها و درآمدها و به‌طور کلی شفاف‌سازی کلیه امور مربوط به مجلس و نمایندگان مردم از زبان کارشناسان و نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها نگاهی به اهمیت این موضوع داشته باشد.

مصاحبه با نمایندگان اسبق و فعلی مجلس از جمله، محمود صادقی، هاجر چنارانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، ابوالفضل ترابی و مسئولان و کارشناسانی از جمله دکتر احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره سمن دیده بان پیشرفت و عدالت، مهدی ثنایی، مدیر اندیشکده شفافیت برای ایران، بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند از دیگر بخش های این مستند است.

مستند توانسته در ارائه ای جامع به بیان ضعف های نبود شفافیت و لطماتی که کشور از این بابت متحمل می شود بپردازد و در مقایسه با شفافیت در پارلمان دیگر کشورها اهمیت این مسئله را ابتدا به مردم و سپس به مسئولان گوشزد می‌کند.

مستند از جایی ضربه می خورد که داعیه دار آن هست، یعنی شفافیت، مستند ادعای شفافیت دارد اما خودش آن چنان که باید و شاید در تحقیقات نتوانسته به صورت ضمنی و عینی مثال هایی را مطرح کند تا مخاطب بیش از پیش با اهمیت این مسئله درگیر شود و در ارائه ای گزارش گونه سعی در به چالش کشیدن نبود شفافیت در مجلس را دارد.

لازم به ذکر است، این مستند به کارگردانی و نویسندگی حمید علیداد به تهیه کنندگی مهدی مطهر در سازمان هنری رسانه ای اوج در مدت زمان 57 دقیقه تهیه و تولید شده است.

شما مخاطبان می توانید با مراجعه به سایت عماریار به تماشای این مستند بنشینید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید