خانه یادداشت پناه بچه آهوها / نگاهی به معصومیت آثار کودکانه به مناسبت دهه‌ی...

پناه بچه آهوها / نگاهی به معصومیت آثار کودکانه به مناسبت دهه‌ی کرامت

به گزارش سایت راه‌نوشت؛ پناه، پناهنده و پناهگاه؛ هر آدمی پناه می‌خواهد و اگر آدمی را پناهی نباشد آهوی سرگشته‌ای می‌شود که هر آن احتمال به شکار آمدنش در چنگال شکارچیان هست.

حال اگر بچه آهوی بی‌پناهی شکار و گرفتار دنیا شود چه پناهی او را پناهگاه‌تر از هشتمین خورشید امامت؟

بچه آهوهای‌مان را بی‌پناه، میان شکارچیان رسانه‌ای رها کرده‌ایم، بی‌آنکه پناه و پناهگاهی نشانشان دهیم. این گناه از آن کیست؟ گناهکار کیست؟ همه‌ی ما! همه‌‌ی ما گناهکاریم؛ و نیازی هم نیست که گناه یکدیگر را مدام در تشتی خون‌آلود بشوییم. آب زنید راه را! آری باید آب پاکیزه‌ای بیاوریم و توبه‌ی دسته جمعی کنیم، پیش از آنی که بچه آهوهایمان سَقَط شوند.

بچه آهو، بچه آهو! به گمانم خودمان هنوز به بچه آهوها می‌مانیم؛ بچه آهوهای شکارشده، مگر آنکه به هشتمین پناهمان پناهنده شویم.

حال پرسش آن است که چگونه پناهمان را دریابیم؟! پاسخش در این مجال نمی‌گنجد، پاسخی دارد به درازای تاریخ بشریت! پاسخش را به پرسشگری‌های خودتان می‌سپاریم و در این میان به معرفی آثار کودکانه‌ای می‌پردازیم که از پناه هشتم می‌گویند:

انیمیشن در مسیر باران؛ قرارِ بی‌قراری‌های ریان

انیمیشن «در مسیر باران» روایتگر روزهای سخت زندگی مردی به نام «ریان» است که خشکسالی، تاب و توانش را بریده و روزگار را بر او و خانواده‌اش سخت کرده است.

نگاهی به معصومیت آثار کودکانه به مناسبت دهه‌ی کرامت

این پویانمایی در حدود 70 دقیقه در مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی تهیه شده است.

پویانمایی چراغ گنبد؛ در آرزوی نور

پویانمایی «چراغ گنبد» روایتی از تمام آرزو‌های یک کودک است که تبدیل به نور و روشنایی گنبد می‌شود و کودک داستان به آن دل ‌می‌بندد.

پویانمایی چراغ گنبد در مدت زمان 3 دقیقه به کارگردانی سارا شفیعی‌پور و تهیه کنندگی علی ثابت‌نیا ساخته شده است.

نگاهی به معصومیت آثار کودکانه به مناسبت دهه‌ی کرامت

پنجره فولاد؛ سفر یک رؤیا

پویانمایی «پنجره فولاد»، رویای دختری است که بعد از مدت‌ها، دوباره به زیارت امام رضا (ع) می‌رود و در حین سفر در خواب، خاطرات سفر گذشته‌ی خود به مشهد را مرور می‌کند.

این پویانمایی 4 دقیقه‌ای در مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی تهیه شده است.

نگاهی به معصومیت آثار کودکانه به مناسبت دهه‌ی کرامت

غریبه؛ قربت سرخ‌پوشِ حوض نقاشی

پویانمایی «غریبه»، داستان غربت ماهی قرمزی است که در صحن حرم امام رضا (ع) تنها است و آرزوی زیارت امام رضا (ع) را دارد که یک کودک او را به آرزوی خود می‌رساند.

نگاهی به معصومیت آثار کودکانه به مناسبت دهه‌ی کرامت

پویانمایی غریبه به مدت 3 دقیقه در مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با شعر عبدالجبار کاکائی و موسیقی فردین خلعتبری تهیه شده است.

شهر هزار کبوتر؛ شهر پرنده!

ریحانه خواب می‌بیند که سبزه‌پری پرندۀ زیبای حرم امام رضا علیه‌السلام به دنبال او آمده تا او را به «شهر هزار کبوتر» ببرد.

این اثر 16 دقیقه‌ای به نویسندگی فائزه کشاورزیان و تهیه‌کنندگی علی ثابت‌نیا در مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی به تولید رسیده است.

نگاهی به معصومیت آثار کودکانه به مناسبت دهه‌ی کرامت

جهت تماشای این آثار می‌توانید به سایت Ammaryar.ir مراجعه کنید.

نویسنده: زینب پاکرو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید